המומחיםעורכי דין

ייפוי כח מתמשך

ללא מפגש פיזי, בשיחת וידאו בלבד

היום יותר מתמיד!

יש לכם הורים מבוגרים שרוצים לקבוע מי יטפל בהם, בגופם וברכושם במידה ולא יוכלו לעשות זאת בעצמם?

כדאי מאוד וללא דיחוי להחתים אותם על יפוי כח מתמשך מול עו"ד שהוכשר והוסמך לכך!

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי אשר נערך מכוח חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות ומטרתו הינה שכל אדם בגיר ( אשר מלאו לו 18 שנים) יוכל להחליט על ידי מי ינוהלו ענייניו ובאיזה אופן, במקרה בו הוא לא יוכל מבחינת פיזית או נפשית, לטפל בענייניו בעצמו.

התנאי העיקרי שייפוי כוח מסוג זה יהיה תקף משפטית הינו שהאדם אשר חותם עליו הינו צלול בדעתו בעת החתימה, ומבין את המשמעות ואת התוצאות של מתן ייפוי הכוח. תנאי זה נבדק בעת החתימה על ייפוי הכוח.

הליך זה מיועד (בעיקר אבל לא רק) לאוכלוסייה המבוגרת, ומאפשר לאדם לבחור (עוד בשלב שבו האדם מסוגל לקבל את החלטותיו בעצמו ולבצען) מי יטפל בענייניו כאשר מצבו הפיזי ו/או הנפשי יתדרדר ולא יאפשר לו לקבל החלטותיו בעצמו, למשל במקרה של מחלות זקנה (דמנציה, אלצהיימר) או ממוגבלות נפשית כלשהי אשר עלולה לפגוע בכושר השיפוט שלו.

ייפוי הכוח מאפשר למייפה הכוח לבחור האם מיופה הכוח יטפל בכל ענייניו ( האישיים / הרפואיים / הרכושיים) או רק בחלקם ומאפשר למייפה הכוח להורות בצורה מפורשת מי יכול לעשות מה ובאילו נושאים. ניתן לחלק את הנושאים החשובים בין קרוביו של מייפה הכוח (ביחד או לחוד) לפי רצון מייפה הכוח ולתת הנחיות ברורות (ואף מדורגות אם רוצים) לקבלת החלטות על ידי מספר מיופי כוח וכן לתת למיופי הכוח הוראות כיצד לטפל בעניינים להם מונו. מיופה הכוח יכול להיות כל אדם בגיר (מעל גיל 18) בעל כשרות משפטית. ההעדפה היא שמיופה הכוח יהיו בעל קרבה משפחתית למייפה הכח, אך ניתן למנות גם חבר קרוב או בעל מקצוע.

יודגש כי ייפוי כח מתמשך אינו צוואה ולא בא להחליפה- צוואה מטרתה לתת הוראות לגבי רכושו של אדם לאחר פטירתו. ייפוי הכוח המתמשך מטרתו לתת הוראות למיופה הכח לפעול עבור האדם, עוד במהלך חייו, אם לא יהיה כשיר להורות או לבצע פעולות אילו בעצמו.

הליך החתמת יפוי הכח דורש בדרך כלל בין 2 ל-3 פגישות ובמקרה של ספק על כשירותו של נותן יפוי הכח נעזרים בשירותיו של פסיכיאטר שיהיה נוכח בעת החתימה.

ייפוי הכח אשר נחתם מופקד במשרד האפוטרופוס הכללי ולמעשה מייתר את הליך מינוי אפוטרופוס בעתיד, חוסך עלויות עתידיות וחוסך ריצות מיותרות וזמן יקר בפניות לבתי המשפט לענייני משפחה, חוסך הליכים ביורוקרטיים אחרים, פיקוח והתערבות של המדינה בעתיד ובעיקר מבטיח שרצונו של נותן יפוי הכח יכובד!

כחלק מההתמודדות עם משבר הקורונה ניתן להחתים את הממנה ומיופה/י הכח ללא מפגש פיזי עם עוה"ד במסגרת שיחת וידאו!

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד נתן וטין דוא״ל: vatine@gmail.com נייד: 052-376-6601

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button