כתבות

מלון עם ערכים

כל מעגל החיים קורה כאן: בתקופת הסגר פתח ניר עציון ריזורט את שעריו לחולי קורונה קלים שמתאימים למגזר החרדי . רז יואל, מנכ״ל המלון, מספר על מקרים נוגעי לב שאירעו במהלך התקופה הזו למאושפזים ובני משפחותיהם

עם פרוץ מגפת הקורונה והנחיות משרד הבריאות לסגירת בתי העסק נסגר גם מלון ניר עציון ריזורט שבמושב השיתופי ניר עציון. הריזורט, שממוקם על רכס הכרמל, פועל כל השנה, משרת בעיקר את המגזר הדתי וגם מארח כנסים והשתלמויות לכל המגזרים. עם ההנחיות לסגירת בתי העסק נסגר אף הוא ו-99% מעובדיו הוצאו לחל"ת.

כשבועיים עמד המלון סגור. ואז הבינה המדינה שיש מקומות שעל מנת למנוע את המשך ההדבקה בהם חייבים לפנות חולים מביתם, לטובת הבראת כלל הקהילה. משרד הביטחון חיפש אחר בתי מלון לאכלוס חולי קורונה קלים שמתאימים למגזר החרדי וכך הגיעו למלון בניר עציון. המלון, המוקם בתוך המושב השיתופי, קיבל קודם כל את אישור מוסדות היישוב למהלך. אזור המלון גודר, הוצבו שערים ומחסומים, הנהלת המלון התחייבה שלא יעבור אף חולה לשטח היישוב, ושלא תהיה הדבקה. בינתיים המלון עובד מעל לחודש, הנהלים מתחדדים עם הזמן שעובר ויש עבודה טובה ושיתוף פעולה.

רז יואל, 63, מנכ"ל מלון ניר עציון ריזורט, בן ניר עציון, מספר שנחתם חוזה מול משרד הביטחון, וברגע שניתנה ההוראה לפנות חולים מבתיהם, עבר המלון לניהול משותף ביחד עם פיקוד העורף. תוך יום התייצבו מנהלי המלון והעובדים שנדרשו, ותוך יומיים הופעל המלון מחדש. "המנהלים והעובדים נענו ללא רתיעה ונרתמו למשימה במלוא עוזם". בפועל המלון חולק לשני אזורים- אזור צהוב לחולים בלבד, ואזור ירוק לצוות המתפעל, כאשר יש הפרדה מלאה וברורה בין האזורים.

חולי הקורונה מתארחים בחדרי המלון, ומקבלים שלוש ארוחות ביום שמוגשות בחמגשיות לאזור הצהוב, כאשר בשלב זה נדרשים החולים להישאר בחדריהם. הצוות דואג לניקיון האזורים המרכזיים, האורחים דואגים כל אחד לניקיון חדרו, וכולם מאוד מקפידים לשמור על הנחיות משרד הבריאות.

למרות שיתוף הפעולה המצוין בין מנהלי המלון לפיקוד העורף, לא תמיד הכול הלך חלק. יואל מספר שלקראת חג פסח הייתה התארגנות מסובכת יותר- המלון הוכשר לחג, וערכות מיוחדות עבור לליל הסדר חולקו לאורחים. בזמן חול המועד, כחצי שעה לפני כניסת השבת, קיבל יואל הודעה שמפקד החמ"ל אותר כחולה קורונה ועל כל מי שבא במגע איתו להיכנס לבידוד באופן מיידי. בתוך שעתיים הוחלף כל צוות החמ"ל של פיקוד העורף וגם הנהלת המלון כולל יואל נכנסו לבידוד ביתי. יואל, נשוי ואב לארבעה, מספר שאשתו יצאה לשבועיים לגור אצל השכנים וזו פעם ראשונה בחייו שהוא גר בנפרד מאשתו ורואה את ילדיו מרחוק. על אף שצוות הפיקוד הוחלף והניהול נעשה דרך הטלפון "הכול עבד יפה".

כל מעגל החיים קורה כאן

לא מעט סיפורים מרגשים חווה המלון, למשל אם שרק ילדה ובתה בת השבעה ימים, שהובאו בניידת מד"א מבית החולים היישר למלון. חברי ניר עציון התגייסו מיד לעזרה בטיטולים, בגדים, משחקים וכול דבר שאם טרייה זקוקה לו. או למשל בר מצווה שנחגגה באחד האולמות שהפך להיות בית כנסת וחברי המושב יחד עם עובדי המלון עזרו בכיבוד ובאווירה חגיגית. יואל מבאר שלחולי הקורונה מותר להיפגש ולהיות יחד, ולכן מקיימים תפילות, הרצאות, שיעורי התעמלות משותפים והפעלות לילדים, אותן מעבירים חולי קורונה המתנדבים לעניין.

יואל מספר גם על משפחה שהגיעה ללא האב. האב נפטר בבית חולים בזמן שהותם כחולים במלון. המשפחה יצאה להלוויה באמבולנס של מד"א, וישבה שעבה בבית המלון. "כל מעגל החיים קורה כאן".

מייחלים לימים טובים יותר. רק בריאות!

מקרה נוסף ומיוחד הוא סיפור המקווה. המקווה של המלון מיועד לגברים, כאשר בשגרה נשות המלון המתארחות מופנות למקווה של הישוב המיועד לנשים. בשל המצב והחשש מהדבקה, לא הורשו אורחות המלון לצאת למקווה של היישוב. הוחלט להכשיר את המקווה עבור הנשים. למי שאינו מכיר את ההילכות-על מי המקווה להיות מעורבבים גם במי גשם והיו חסרים "מים טבעיים". "המרכז לטהרת המשפחה" מצא פתרון – להביא שלג מהחרמון. עובדי המלון ביחד עם חברי ניר עציון יצאו עם משאית קירור, העמיסו גושי שלג מהחרמון, ועוד באותו הלילה חזרו למלון להפשיר את גושי השלג ולהכשיר את המקווה לשימוש הנשים.

אל המלון מופנים חולים מהמגזר החרדי, ומשפחות שלמות הוצאו עד להחלמה מלאה. קופות החולים הן אלה העוקבות אחרי החולים, מבצעות את הבדיקות הנדרשות עד להחלמה מלאה ושחרור. לדברי יואל מתבצע שיתוף פעולה מלא בין האזרחים העובדים במלון לחיילי פיקוד העורף, או כמו שהוא מגדיר זאת "צבא העם". יואל חש שהציבור סומך על המלון ולראייה מציג את מכתבי התודה שהם מקבלים. לדבריו זה לא פשוט לנהל מלון בצורה כזו, אך "בשילוב של ערכים ואמונה – הכול יותר קל, יש צוות ותיק ונאמן שעוזר, מה שגורם לנו להצליח עוד יותר, ושיתוף פעולה של חברי המשק עם המלון. זה מלון עם ערכים – עברנו שריפות קשות, מלחמות ו- נעבור גם את זה."

כתבות בנושא

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button