חדשותחינוך

המשטרה פתחה בחקירת מקרי אלימות, כולל אלימות מינית, במסיבת נוער בחוף מעין צבי

איבדו שליטה: סמים, אלכוהול, מכות, איומים באלימות ופגיעה מינית קשה במהלך מסיבת נוער על החוף 

בחוף הים של מעין צבי, בליל ה-3 ביוני, נאספו עשרות בני נוער למסיבה שהוגדרה בהמשך על ידי גורמים רשמיים כ"אירוע קצה".

נכון לעכשיו, הצעירים שהיו במסיבה, רכזי ביטחון בקהילות מיישובי האזור וכן המשטרה אינם מוכנים לשפוך אור על האירועים שהתרחשו ליד הים באותו לילה המצטייר כפרוע ורווי סכנות.
המידע המועט הידוע, הועבר על ידי הרשויות במכתב להוריי בני נוער מכל הסביבה. בשפה לקונית מתוארים במכתב האירועים, לצד עדכון כי בימים אלה מתנהלת חקירה משטרתית בעקבותיהם. "ככל הידוע לנו במהלך המסיבה התקיימו מספר אירועים חריגים ביותר הכוללים אלימות פיזית קשה, אלימות מינית, שימוש בחומרים משני תודעה, שתיית אלכוהול ועוד", נמסר להורים.   

מעבר לקשר השתיקה האופף את המסיבה, ממספר עדויות שהצטברו במערכת חדשות קיסריה, וביקשו להישאר עלומות, עולה בבירור תמונה של מסיבה רווית אלכוהול וסמים, שיצאה משליטה והביאה חלק מהמשתתפים בה להתפרצויות אלימות ובהן – מכות, איומים בסכינים ופגיעה מינית חמורה בנערה. 

עוד עולה, כי את המסיבה יזמו צעירים משכבת יב' והוזמנו להשתתף בה בני נוער מגיל 16 ומעלה המתגוררים ביישובי חוף הכרמל, זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה, פרדס חנה כרכור ויישובים במועצה אזורית מנשה.

מנהלי ביטחון קהילתי ברשויות הרלוונטיות קראו להורים לשוחח עם ילדיהם ולהבין האם היו חשופים לפגיעה כלשהי.

עוד הדגישו כותבי המכתב כי הגורמים המטפלים בבני הנוער ברשויות לא היו מודעים לייזום המסיבה ולקיומה. רכזי נוער נחשפו לחלקי מידע בדיעבד, והם העבירו אותו למשטרה לצורך פתיחת חקירה. לדברי, הגורמים האחראים לפעילות בני נוער בשעות הפנאי, שתיית אלכוהול במסיבות היא תופעה נפוצה ביישובי הסביבה, כמו גם בכל הארץ, והיא עלולה להתגבר במהלך חופשת הקיץ. 

בין המשתתפים במסיבה היו בני נוער מקיסריה, חלקם היו עדים לאלימות. עד כה, הם אינם רוצים לספר על החוויה באופן פומבי או להביא לפרסום התרחשויות שראו במסיבה.
לאור זאת, נמסר מהוועד המקומי כי ביום חמישי השבוע תתכנס ועדת החינוך על מנת לדון במסיבת הנוער החריגה. עוד צוין, כי נציגי נוער הוזמנו להשתתף בישיבה ולהשמיע את קולם בקשר לתופעת המסיבות, הכוללות פעמים רבות שתיית אלכוהול ובמקרים חריגים- למרבה הצער, גם אלימות.

יצויין, כי מזה כחודשיים אין בקיסריה סיירת הורים, המורכבת מהורים מתנדבים, המסיירים בלילות בסופי השבוע ומסייעים במצבי סיכון אליהם נקלעים בני הנוער.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button