ביטחוןחדשותקהילה

האלימות בפארקים הציבוריים בקיסריה גואה

הפקרות בפארק החרוב בשכונה 8: נערים זרקו נפצים ופגעו בגב של ילד, תיק עם כסף נגנב מהמקום. דיווחים על מכות וקללות בסקייטפארק, החפ"ק התקינה לחצן מצוקה במקום

נדמה שהחופש הגדול נפתח בפרצי הפקרות ואלימות כלפי ילדי קיסריה – בפארקים וברחובות היישוב. אמהות מדווחות כמעט מדי יום על נערים שמגיעים לפארק החרוב בשכונה 8 או לסקייטפארק בשכונת הגולף כדי להציק ולהתעמר בילדים קטנים שבאים לשחק במקום.

השבוע (11.7) זה קרה לקבוצת ילדים מכיתה ג' אשר בזמן החופשה נוהגת להיפגש כמעט כל אחר צהריים למשחקי כדורגל או כדורסל במגרשי פארק החרוב. אחת האימהות סיפרה ל"חדשות קיסריה" כי הילדים מתארגנים בעצמם למפגש ולמרבה הצער, מקרי אלימות כלפיהם עלולים לגרום להם לחשוש להמשיך ביוזמה המבורכת.

בשעות אחר הצהרים אתמול, בזמן ששיחקו, הופתעו ילדי כיתה ג' לגלות שילדים גדולים מהם בשנתיים זורקים עליהם נפצים. אחד הילדים הצעירים נפגע בגבו. ילד אחר גילה שגנבו לו את התיק, שנמצא מאוחר יותר זרוק ליד מרכול טיב טעם, מרוקן מתכולתו וללא כסף אותו ייעד לקניית שתייה ואוכל אחרי המשחק.
"אני מרגישה כאמא, שהילד שלי הולך למגרש משחקים והוא לא בטוח שם. זאת הרגשה ממש לא טובה", אומרת אחת האימהות שבנה היה מעורב במקרה בפארק החרוב.

אירוע זה מצטרף לשורת מקרים עליהם דווח בגיליון "חדשות קיסריה" האחרון (9.7, מס. 542). אימהות שבאו עם ילדיהן לסקייטפארק סיפרו ל"חדשות קיסריה" על חבורות ילדים בפארק שבאים למקום, מתנהגים בגסות, נוהגים לקלל ילדים אחרים ואוסרים עליהם לרכוב אם זה מפריע להם. אחת מהן, ציינה כי באחד הימים נתקלה בחבורה אגרסיבית במיוחד, מונהגת על ידי ילד שקילל בשפה בוטה, הרביץ ואיים. "אני בעצמי הפרדתי בין ילדים שהלכו מכות וחטפתי מכות וקללות עסיסיות", סיפרה.
אחת האימהות הוסיפה: "הסקייטפארק הפך למערב פרוע – ילדים בני 11-12 שותים בירות ורד בול, מעשנים סיגריות וסיגריות חשמליות. מדליקים נפצים וזיקוקים וברגע שקצת מעירים להם, הם פותחים פה ומקללים באופן מזעזע".

לאור התלונות הרבות, החברה לפיתוח קיסריה התקינה השבוע בסקייטפארק לחצן מצוקה, באמצעותו ניתן להתקשר בקלות עם מוקד הביטחון של החברה ולהזעיק עזרה על פי הצורך. בנוסף, הורתה החברה להסיר ממכונות השתייה במקום את משקאות האנרגיה כמו 'אקסל' ו'בלו', שנרכשו על ידי הילדים המבלים במקום.

בתוך כך, מדווח באופן יומיומי על ילדים וילדות קטנים, בגילאים 8-10 שנוהגים ברחובות בפראות, לעיתים בלי אורות, על גבי טרקטרונים, תוך נסיעה בכבישים ראשיים ועל שבילי הליכה ראשיים המסכנת את עצמם ואחרים סביבם.

כך רוכבים בשד׳ רוטשילד, הכביש הראשי של קיסריה

בתגובה למצב, תושבים דורשים כי יונהג פיקוח מקיף ויסודי באזורי הפארקים, אם על ידי שוטר קהילתי או גורם אחר. "חייבים ליצור הרתעה", הם אומרים.

הוועד המקומי דן בהתנהלות ילדים ונוער ביישוב במהלך החופש בישיבתו לפני שבוע (6.7). יו"ר הוועד, מושיק סגל, ביקש מהחפ"ק להציב בפארקים פקח או סייר במהלכי חודשי הקיץ, יולי-אוגוסט. כמו כן, הועלתה בקשה לחבר למוקד הביטחון של החברה את כל המצלמות המוצבות במקום. המרכז הקהילתי התבקש על ידי הוועד לקיים פעילויות לילדים ונוער במתחם כדי להראות נוכחות".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button