חדשותקהילה

הזיכרון של סרן תם פרקש ז״ל, טיס חיל האוויר ותושב קיסריה, ימשיך להדהד בכולנו

שיתוף פעולה חדש שנרקם בין המועצה האזורית חוף הכרמל, בוסתן תם ואחרים הוליד את ״מלגות תם״

שיתוף הפעולה שנרקם בין המועצה האזורית חוף הכרמל, 'בוסתן תם' ואחרים, הוביל להשקתה המרגשת של תכנית מלגות חדשה, 'מלגות תם', שתקדם פיתוח מנהיגות סביבתיתחברתית.

השבוע פורסם קול קורא המזמין סטודנטים וסטודנטיות מתחומי החינוך והסביבה לקחת חלק במיזם מלגות חדש, 'מלגות תם' על שם סרן תם פרקש ז"ל:

מטרת התכנית היא לפתח מנהיגות סביבתית בקרב סטודנטים לחינוך וחברה, מתוך שאיפה להכשירם ולתת להם כלים לחנך ולהטמיע את תחומי הקיימות, שמירת הסביבה, דוקיום בין האדם לטבע והחשיבות של החקלאות בחיינו, באמצעות דרכם של החקלאים האורגניים.

המשתתפים בתכנית יעברו הכשרה מקצועית ייעודית במסרי 'בוסתן תם', על מנת שיוכלו להשתלב בפעילות בבוסתן כמדריכים ומובילי תוכניות חינוכיות למערכת החינוך הפורמלי והבלתיפורמלי במועצה אזורית חוף הכרמל. בנוסף, יהוו המלגאים והמלגאיות ״שגרירי קיימות״הן במוסדות החינוך בהם ישתלבו והן ביישובי חוף הכרמל.

משפחתו של תם, משפחת פרקש, יזמה והקימה ביחד עם משפחת רילוב את 'בוסתן תם'. אמו של תם, ענת, מספרת: "הקמנו את בוסתן תם במקורה, בעזרתה של משפחת רילוב, כי זו הדרך הנכונה ביותר בעינינו לחיות הלכה למעשה את מורשתו של תםלדאוג להמשך קיומה של מדינת ישראל על ידי לקיחת אחריות אישית לדוקיום בין אדם לטבע ובין אדם לאדם. בנינו את הבוסתן מתוך שאיפה להעלאת המודעות לחשיבות החקלאות בחיינו, לשמירת הסביבה, ועל מנת להנגיש את האפשרות לכל מבקר בו לעשות שינוי בסביבתו הקרובה לטובת חיים מקיימים יותר."

בין היתר ניתן למצוא בבוסתן תם גן ירק יפהפה, המציג את שיטות הגידול האורגניות ואת הכנת הדשן האורגני; מתקן המציג טכניקה לטיהור מים שחורים באמצעות אגנים ירוקים וכן הדגמה של הדברה ביולוגית. ברחבי הבוסתן כוורות דבורים להאבקה, תיבות ירגזים וקיני תנשמת לבנה, המשמשת מדביר ביולוגי של מכרסמים כדי להימנע מריסוס. המוזיקה הייתה אחת מאהבותיו של תֹם ולכן יש כאן גם פינה עם כלי נגינה שעשויים מחומרים ממוחזרים.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק: ״אני שמח שזכינו לקחת חלק במיזם שיאפשר למקום הזה להתפתח, לגדול ולהפיץ את הבשורה שלו בעוד מעגלים״

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אסיף איזק, סיפר "בוסתן תם הוא אחת מהפינות בחוף הכרמל שבהן קורה קסם אמיתי. שנייה אחת שם מספיקה כדי להבין את זה. צוות הבוסתן, על מתנדביו הרבים, עושה עבודה משמעותית ומרגשת מאוד בתחום של חיבור בין אדם לאדם, ובין אדם למקום – ואני שמח שזכינו לקחת חלק במיזם שיאפשר למקום הזה להתפתח, לגדול ולהפיץ את הבשורה שלו בעוד מעגלים".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button