חדשותקהילה

נערים מג'סר א-זרקא הזמינו את עצמם להשתכשך במי בריכה פרטית בחצר וילה בקיסריה

הרשויות מגבירות אמצעי ביטחון: הוצב תורן מצלמות ליד הסוללה, תושלם גדר W בין היישובים וינקטו אמצעים משפטים נגד גני אירועים

בני נוער רבים מוצאים את עצמם בימים אלה משועממים, משוטטים ביישוביהם ומחפשים הנאות קטנות בחופש הגדול הלוהט. הורים ורשויות מקומיות פועלים כדי ליצור עבורם פתרונות תחת מגבלות הקורונה. התופעה המוכרת בכל הארץ אינה פוסחת גם על צעירי ג'סר א-זרקא.

כך או אחרת, בשכונה 10  בקיסריה הופתעו לגלות, כי נערים מהכפר השכן מצאו דרך בלתי צפויה להפיג את החום והשעמום דווקא בבתיהם וללא כל הזמנה לביקור אצלם.

בשבוע שעבר (2.7), חבורה של תשעה בני נוער נכנסו לחצר אחד הבתים בשכונה הצפונית, קפצו לבריכה ושכשכו להנאתם במימיה. הקייטנה הבלתי מתוכננת בבריכה בחצר בית פרטי, הובאה לידיעת בעלת הבית על-ידי שכנה שצפתה במתרחש ומיהרה לעדכנה. כעבור זמן קצר, התברר כי בעלת הבית איננה בארץ, ובבית מתגורר בנה בן ה-33, שיצא מהבית לחצי שעה וכששב הופתע מהמחזה שנגלה לעיניו בבריכת השחייה הפרטית של הוריו.

למרות זאת, סירבה בעלת הנכס להתלונן במשטרה או להזעיק את סיירי הביטחון של החפ"ק, אך העבירה מסר לקבוצות החברתיות ביישוב, כי פנייה לגורמי הביטחון לא תעזור לה ולהם, אלא רק "גדר גבוהה בין הכפר לשכונה 10".

מקרה זה מצטרף לשורה ארוכה, ובמשך שנים, של אירועי פריצה לבתי תושבים בשכונות הצפוניות.

אירוע הבריכה הוזכר בישיבת הוועד המקומי השבוע (5.7), בעת שנמסרו עדכונים באשר להגברת אמצעי הבטחון בסמוך לסוללת העפר החוצצת בין קיסריה לג'סר.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, שהשתתף בישיבה, גיבה והעניק היתר סופי להקמת גדר W בצד הצפון-מערבי של הסוללה. כמו כן, יו"ר הוועד, ליאור בר, עדכן כי החפ"ק העביר את התשלום הנדרש לצורך השלמת הגדר.

תורן האנטנה והמצלמות שהותקן בגבול קיסריה ג׳סר

בנוסף, כפי שדווח בישיבת ועד בחודש שעבר, לפני מספר ימים הוצב תורן מצלמות חדש מול רחוב הנשר ועליו כריזה, תאורה ואמצעים נוספים שיקלטו ויעבירו מידע 24/7 לגבי היוצאים ונכנסים באזור על מנת לספק מענה בטחוני נוסף בשטח. התורן החדש ישלוט על הגזרה הצפון-מזרחית של ג'סר והוא מצטרף לתורן הממוקם בכיכר הצפונית בקצה רחוב רוטשילד.

כמו כן, בישיבת הוועד השבוע דנו המשתתפים במתן תקציב לייעוץ משפטי לטיפול בסגירת גן אירועים בכפר הגורם למפגעי רעש רבים.

חבר הוועד, חגי דדי, נציג הוועד בסוגיה זאת, מציין כי יהיה צורך ב-15 אלפים שקל לשם מימון עורך דין ומשרד חקירות, במידה וניתן יהיה לפעול משפטית בעניין סגירת אולם האירועים.

דני דביר, פעיל ומוביל "פורום השבעה" מהשכונות הצפוניות, ציין אף הוא כי  להערכתו זה הסכום הנדרש.כזכור, החפ"ק סיכמה לאחרונה עם יו"ר הוועד, על הקצאת תקציב בסך 35 אלף שקלים לוועד לצורך יעוץ משפטי בנוגע להשכרת נכסים ביישוב לנופש ואירועים וכן לצורך טיפול במפגעי ג'סר א-זרקא.

יו"ר הוועד, ליאור בר, קיבל מחברי הוועד אישור לפעימה ראשונה בסך 10 אלף שקלים כדי להתחיל את הטיפול בסגירת גן האירועים בכפר. בהמשך, ועל פי הצורך, יועברו  5,000 שקלים נוספים.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button