חדשותקהילה

תושב קיסריה הוכש על ידי נחש צפע 

תושב קיסריה בשנות ה- 70 לחייו, הוכש בקרסול ונזקק לשתי מנות נוגדנים על מנת לנטרל את הארס והתופעות הנלוות לו

תושב קיסריה, המתגורר בשכונות הצפוניות של היישוב, יצא מביתו בסביבות השעה 23:00 על מנת לסגור את השער של החצר, מבלי לשים לב דרך על נחש צפע, שהכיש אותו.

הגבר, שהגיע למרכז הרפואי הלל יפה עם תלונות על כאבי בטן, הקאות, ירידת לחץ דם- סימפטומים שמעידים ככל הנראה על הכשת נחש צפע, נזקק לטיפול בנוגדנים נגד הארס ואושפז במחלקה פנימית ד' להמשך טיפול ומעקב. ד"ר סעיד יונס, רופא בכיר במחלקה פנימית ד', ציין: "החולה במצב קל ויציב. מטופל על ידי מתן נוגדנים נגד הארס בשל נפיחות מקומית".

ד״ר סעיד יונס

עונת הקיץ הרשמית טרם התחילה, אך הימים החמים בחוץ מביאים עמם את יציאתם של זוחלים שונים, כמו נחשים, עקרבים ונדלים. חשוב לדעת מה הם התסמינים להכשת נחש, מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות ואיך לשמור על הבריאות בתקופה זו:

התסמינים

"ברוב המקרים, לאחר הכשת נחש, תופיע נפיחות מקומית ואדמומיות. תוך שעתיים שלוש עלולים להתפתח תסמינים אשר יכולים להעיד כי מדובר בנחש ארסי, ביניהם ירידת לחץ דם, קוצר נשימה, הזעה מוגברת, כאבי בטן, התכווצויות, שלשולים ועוד. חשוב להגיע לחדר המיון על מנת למנוע התפשטות של הרעל בגוף, מה שיכול להוביל לפגיעה במערכות שונות בגוף"

עשה ואל תעשה

לאחר הכשה, אסור לרוץ, לחבר בין נקודות ההכשה ולמצוץ את הארס החוצה, אסור למרוח חומרים שונים על מקום ההכשה וכן לא לשים חסם על האזור הנגוע שכן החסם עלול לגרום להתפשטות הרעל בגוף לאחר פתיחתו.

יש להשכיב את האדם מבלי להזיזו כלל, לקבע את האזור שנפגע באמצעות קרש או כל דבר אחר קשיח, להתקשר למד"א על מנת שיחברו אותו לעירוי נוזלים ולהגיע לחדר מיון בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי והשגחה בבית החולים.

כיצד תשמרו על עצמכם בימים חמים אלה?

אנחנו נמצאים בימים חמים ויבשים. החום הכבד עלול לסכן חיי אדם, בדגש על תינוקות, ילדים, קשישים ואוכלוסייה בסיכון. יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי במיוחד באוכלוסייה בסיכון, להקפיד על שתייה מרובה של 10 כוסות מים ליממה, לשהות במקומות ממוזגים ומוצלים וכמובן לגלות ערנות מרבית ולא לשכוח ילדים או בעלי חיים ברכב סגור. בזמן שאתם עובדים בגינה, רצוי לעבוד עם כפפות בכדי למנוע הכשה. במידה שאתם נתקלים בנחש צפעאל תנסו להתעמת איתו. הנחש מרגיש מותקף ולא נשאר חייב. על כל פנים, לאחר הכשת נחש יש להגיע בהקדם לחדר המיון לאבחון וקבלת טיפול רפואי, במידת הצורך.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button