חדשותקהילה

שיא של משתתפים בהפגנה בקיסריה: קראו לראש הממשלה נתניהו להתפטר

הבית ברחוב הדר גודר ובוצר קודם להגעת משפחת נתניהו ליישוב בסוף השבוע והשכנים זעמו: ״סגרו אותנו במכלאות, כמו בקר״

כאלף בני אדם השתתפו במוצאי שבת בהפגנה בקיסריה נגד המשך כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששהה בסוף השבוע בביתו הפרטי ביישוב. המפגינים קראו לו להתפטר בגין אישומיו הפליליים ומחו על ניהול כושל של משבר הקורונה. מאות האנשים, שהגיעו מכל הארץ להפגין צפצפו, קראו קריאות והרימו שלטים עם מסרים בנוסח – "מושחתים נמאסתם" ו"מנותקים".

גל המחאות השוטף את הארץ בשבועות האחרונים – ליד מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים ובגשרים וצמתים בכל הארץ, הגיע אמש לקיסריה ושבר שיא במספר המפגינים ביישוב, שידע הפגנות רבות מול בית משפחת נתניהו ברחוב הדר.

חלק מהמפגינים סמוך לכיכר בשכונה 3 הגיעו בתגובה לביצור בית משפחת נתניהו והפיכת שטח נרחב מסביב לו ל"סטרילי".
מערכת חדשות קיסריה הייתה הראשונה לפרסם בפייסבוק ביום חמישי (23.7) בשעות הערב (18:52) כי טרקטורים חופרים ומוציאים מיגון ישן מול בית משפחת ראש הממשלה ומשאיות הנושאות גדרות ומחסומים פרקו את הציוד הרב והקימו גידור מאסיבי בטווח של עשרות מטרים מסביב לבית. למחרת, פתחה הידיעה את מהדורות החדשות וכיכבה באתרי חדשות מובילים. בעמוד הפייסבוק של חדשות קיסריה נרשמו מאות תגובות והתכתשויות פוליטיות ונעשו למעלה מאלף שיתופים.

מתוך עמוד הפייסבוק של חדשות קיסריה

בידיעה הודגש כי ההתמגנות וסגירת השטח נעשו ללא הודעה מראש לתושבי השכונה. דיירים המתגוררים סמוך לבית משפחת נתניהו, פנו ל"חדשות קיסריה" וטענו: ״אנחנו מרגישים כמו במחנה אנצאר בלבנון. הם הביאו טרקטור להוריד את כל המחסומים וסוגרים את רחוב הדר ואותנו ביחד". בהמשך התברר כי רק דיירי הרחוב יכלו להיכנס או לצאת מהרחוב שמוביל לבית משפחת נתניהו.

פוסט שהועלה בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק "חדשות קיסריה" גיבה את תחושת השכנים לאור ההתרחשויות: "זה לא מחנה פליטים, זה גם לא אחד מגבולות המדינה. זהו רחוב קטן ושקט בקיסריה, שבין לילה הפך למבצר ממוגן, מבלי שאף אחד מהגורמים הרשמיים במדינה או בקיסריה טרח להודיע, ולו במילה או במשפט, לדיירי הרחוב ההמומים, כי מהיום ואילך הנוף הנשקף מבתיהם יהיה גדרות תיל וההליכה לים לא תתאפשר יותר. אז מה אם אנשים רכשו בתים ומגרשים במיטב כספם? אז מה אם הם חלמו על בית קטן ברחוב שקט? חלומות לחוד ומציאות לחוד. אז מה אם הם השקיעו ממיטב כספם? מי סופר את האזרח הקטן?"

בהפגנה: תושב קיסריה אלוף במיל׳ עמירם לוין, עו״ד אליעד שרגא והעיתונאי דן מרגלית

בשבת הופץ ברשתות החברתיות סרטון של אדם, בשם גיל סלומון, שהגיע לפתחו של רחוב הדר, צעד קדימה-אחורה לכיוון עמדת השמירה של בית נתניהו, ועוכב לחקירה על ידי משטרת חדרה. השוטרים אמרו לו כי רחוב הדר בקיסריה הוכרז כשטח סגור תחת אחריות השב"כ. הוא שוחרר כעבור מספר שעות והצטרף להפגנה בערב. לדבריו, אנשים בהפגנה סיפרו לו שבאו לקיסריה בעקבות צפייה בסרטון.

בקהל: ח״כ לשעבר סתיו שפיר

כוחות משטרה רבים הגיעו לאבטח את ההפגנה, שהתנהלה בצורה מסודרת, ללא אלימות או הפרות סדר. השתתפו בה בין היתר גם ח"כ לשעבר סתיו שפיר, עו"ד אליעד שרגא – יו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל ועמירם לוין – אלוף (במיל') ותושב קיסריה. לוין נשא קרא לראש הממשלה להתפטר מתפקידו: "ביבי, אין לך את מי יותר להאשים אחרי שנים שלטון. אנחנו מאשימים רק אותך. מספיק לך הביתה. תלחם על חפותך ותן לנו לחיות".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button