חדשותנדל"ן

חלון לים התיכון

בכפר ג'יסר א-זרקא, הסמוך לקיסריה, יוקמו מגורי יוקרה ונופש במרחק של כ-100 מטר מקו החוף

פרויקט טורקיז בכפר ג'יסר א-זרקא, הממוקם בצפון מערב קיסריה, הוא אחד המיזמים המאתגרים ביותר שיצאו לשיווק בשנים האחרונות.

חברת גשם החזקות, בבעלות שמגר ואקנין ויוסי מזרחי, זכתה בשני מתחמים לבניית שכונת מגורים חדשה, הכוללת 28 מבנים עם 196 יח"ד על שטח של כ-17,000 מ"ר בשכונה המערבית ביותר בכפר.
השכונה מגיעה עד כ-100 מטר מקו החוף. תוכנית המתאר החדשה כוללת סך הכל כ-520 יחידות דיור, כ-200 חדרי אירוח בכפר נופש ו-4 מלוניות. על שטח של כ-6.5 דונם יוקמו מבני ציבור, בהם גני ילדים ומבני דת, ועוד כ-30 דונם של שטחים ירוקים לציבור הרחב.
בשלב הראשון מתוכננת לקום בחלקו הצפוני של השטח, סמוך לבריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל, שכונת מגורים בת 156 יחידות דיור. הבתים ייבנו בשורות, עם כיווני אוויר ירוקים (ציר צפון-דרום), וביניהם שטח ציבורי פתוח, שבו ימוקמו מבני הציבור הקהילתיים.
גובה בתי המגורים יגיע ל-14 מטר, ובהשוואה לממוצע הארצי הדירות יהיו גדולות – שטחן בין 140 ל-180 מ"ר. גרמי המדרגות בבנייני המגורים ישרתו רק 4 דירות, ואל דירות הגן יובילו כניסות נפרדות.
באזור זה יקומו, בשלב הראשון, גם מרכז לחינוך ימי, מרכז מבקרים (סמוך לשמורת הטבע), שוק איכרים, גן אירועים, שטחי מסחר ו-3 מלוניות עם 72 חדרים. יוזמי התוכנית מקווים שהמלוניות יופעלו על ידי התושבים, כמקור פרנסה חדש.
בחלק הדרום-מערבי של השכונה הגובל עם קיסריה, מול חוף הים המוכרז, יקום בשלב הזה כפר נופש עם 115 יחידות אירוח וייסלל כביש שיוביל אל הים ממחלף חדש שהוגדר בתוכנית המתאר.
נוף פתוח לים. הדמייה: סטודיו לומו

הסנונית הראשונה בפיתוח הכפר על הים

בשלב השני תיבנה במרכז השטח המתוכנן שכונה נוספת, בת 174 יחידות דיור, במתכונת זהה לשכונה שבשלב הראשון. הרחובות בשתי שכונות המגורים מתוכננים כרחובות קטנים של אבן משתלבת, שישרתו רק את באי השכונות ולא את הנופשים במוקדי התיירות. בחלקו המערבי של האזור מתוכננים גם שטחי מסחר ומלונית אחת (עם 11 עד 24 חדרים).
בשלב השלישי תיבנה בחלקו הדרום-מזרחי של השטח שכונת מגורים עם 192 יחידות דיור, המיועדת לצעירים. היא תיבנה בצפיפות גבוהה יותר מאשר השכונות האחרות. הבניינים יהיו בני 4 קומות, והדירות בשטח 80 מ"ר בלבד. גם כאן יוקמו מבני ציבור ושטחי מסחר.
התב"ע העתידית זוהתה על ידי היזמים, שמגר ואקנין ויוסי מזרחי, והם מקימים בימים אלה את שלב א' ושלב ב' של התוכנית.  הקומפלקס יהווה את הסנונית הראשונה בפיתוח האזור על הים. הפרויקט מתוכנן עם חלונות הצללה לשמש ורחובות הולנדים המייצרים אווירת כפר נופש. התכנון מקפיד על צמצום תנועת רכבים ככל הניתן, כך שלכל בניין 7 חניות עיליות בלבד, ללא קומות מרתף.
חתך בניין נסוג יאפשר הרחקה הולכת וגדלה מהמגרש האחורי והגדלת יחידות הדיור באותו גובה. כך תתקבל פרטיות מירבית, הפניית מבט לים ויצירת יח"ד איכותיות יותר.
בבניינים שבהם לא ניתן להפנות את החזית לים הופנו מרפסות המבנים לשצ"פ ולשמורה, כך שהנוף הנשקף מהמרפסות נעים ומבטיח פרטיות.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button