חדשותקהילה

ממריא: כנפי טיסה הוענקו לסגן י' מקיסריה

בתום שלוש שנים בקורס, ממשיך סגן י' להכשרתו כטייס קרב

כנפי טיס הוענקו לסגן י', בן 21 מקיסריה, בטקס "מסדר כנפיים", שנערך בשבוע שעבר (23.12) בבסיס חיל האוויר בחצרים. בתום שלוש שנים בקורס הטיס היוקרתי והמאתגר, ימשיך סגן י' להכשרתו כטייס קרב.

לסגן י', בן הזקונים במשפחתו, אחות בכורה – מהנדסת ביו-רפואית וסטודנטית לרפואה בשנה החמישית, ואח, בן 26, אף הוא טייס קרב בחיל האוויר, המשמש כמדריך טיסה ומיועד להתמנות לסגן מפקד טייסת קרב. הוריו הם רופאים בכירים, האם פרופ׳ במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה והאב פרופ׳ בבית חולים העמק בעפולה.

הוא למד בבית הספר המשותף חוף הכרמל ובתיכון בחר להרחיב במגמות תיאטרון ומדעי ההנדסה. בזמנו הפנוי אוהב סגן י' לשחק כדורסל וללכת לים. לדבריו, לא היה לו חלום ספציפי להיות טייס, אם כי שאף למצות את יכולותיו והכיר את התחום דרך אחיו, טייס בחיל האוויר.
"האתגר והאינטנסיביות משכו אותי. כשאתה עולה על מטוס אתה נמצא לבד״, סיפר ונזכר בחוויה משמעותית מהקורס: "חוויה שזכורה לי מהקורס היא הסולו הראשון. זו תחושה שעכשיו זה בידיים שלך. אלה היו שלוש שנים
מאתגרות, במהלכן השתנתי והכרתי חברים חדשים".

סגן י׳ מעין כרמל

יחד איתו סיים את הקורס וזכה לכנפיים גם סגן י', בן 21 מקיבוץ עין כרמל, ששובץ כנווט קרב.

טקס "מסדר הכנפיים" עמד השנה בסימן "דמות הלוחם האווירי", ונערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומשפחות הבוגרים.

טקס הסיום נערך בתום שלוש שנים של הכשרת פרחי טיס כקצינים ולוחמים בחיל האוויר, במהלך ההכשרה אף סיימו תואר אקדמי באוניברסיטת בן גוריון. החל מהשבוע הם יוצבו בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את מסלולם המבצעי.

הטקס נערך במתכונת מצומצמת בשל הנגיף קורונה, על מנת לשמור על בריאות המסיימים וקרוביהם.

שלושה ימים לפני "מסדר הכנפיים" הוענקו דרגות קצונה למסיימים, לוחמים ולוחמות צוות אוויר אשר יהוו את חוד החנית המבצעית והאסטרטגית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button