חדשותקהילה

מנותקי קשר: קצרים חשמליים בכל השכונות, שיתוק אינטרנט בעשרות בתים בשכונה 3

משרד התקשורת: עבודות קבלן במרכז היישוב הותירו בתים וחנויות ללא חיבור לאינטרנט מיום שני עד חמישי * חברת חשמל: רוב התקלות ביישוב נגרמו בכבלים תת קרקעיים

לפחות עשרה בתים וכן חנויות במרכז המסחרי בשכונה 3 בקיסריה מצאו את עצמם השבוע מנותקי תקשורת אינטרנט. מקור התקלה הינו, פגיעת טרקטור בכבל תקשורת ראשי במסגרת עבודות המבוצעות באזור. הפגיעה נגרמה לתשתיות בזק, שלקוחותיה המתגוררים בקרבת מקום נשארו ללא חיבור לאינטרנט ולטלפון הקווי.

בעקבות הפגיעה בבתים רבים ביישוב, הועברה פנייה מ״חדשות קיסריה״ למשרד התקשורת. נציג המשרד ערך בדיקה מול חברת בזק והתברר כי מדובר בנזק חריג וחמור שנגרם כתוצאה מפעילות עבודות הבנייה במקום. טכנאי בזק עבדו כל הלילה (בין שלישי לרביעי השבוע) לתיקון התקלה עד שהתברר כי כבל שנמשך עקב החפירה פגע במחברים ותעלות בטון של תשתיות במרחק כמה קילומטר מהמקום בו ארעה הפגיעה.

מבזק נמסר: "קבלן חיצוני פעל במקום ללא ביצוע תיאום מוקדם וללא היתר חפירה. עבודות הקבלן פגעו באופן חמור בתשתיות התקשורת במקום, לרבות תשתיות בזק. מרגע היוודע הדבר פועלים צוותי בזק במקום במטרה להחזיר את השירות בהקדם האפשרי".

גורמי מקצוע מעריכים בסבירות גבוהה, כי פגיעה כה חמורה בתשתיות לא הייתה נגרמת אלמלא קבלני הבנייה היו עומדים בכל המגבלות ועובדים במלוא הזהירות המתבקשת.

משרד התקשורת עדכן כי האינטרנט חזר לפעול באופן תקין ביום חמישי (29.10) החל מהשעה עשר בבוקר.

מאירה פריימן, תושבת שכונה 3

מאירה פריימן, תושבת שכונה 3, מספרת: "ביום שני השבוע בצהריים הבחנתי שאין אינטרנט. אני עובדת מהבית ושימוש באינטרנט ובטלפון קווי הכרחיים עבורי. התקשרתי לספקי התשתית שלי.- חברת בזק. שלושה טכנאים ניסו לעזור לי בהנחיות – לנתק את הכבל, את הראוטר וכדומה. זה לא עזר והם קבעו לי טכנאי לשבוע הבא. הסברתי להם שאני לקוח עסקי ואני לא יכולה להישאר כל כך הרבה ימים בלי תקשורת. 'זה לא מתקבל על הדעת' אמרתי להם והם ענו: 'ככה זה'. בסופו של דבר הקדימו את הביקור ליום רביעי, אבל לבסוף ביטלו אותו ברגע האחרון בטענה שמדובר בתקלה אזורית".

מאירה מדגישה כי הודעה על תקלה אזורית מדווחת ללקוחות באמצעות הודעות SMS אך הודעה כזאת לא הועברה ולא היה ידוע לה על כך עד למועד ביטול ביקור הטכנאי אצלה.

בתוך כך, במהלך השבועיים האחרונים, וביתר שאת בשבוע האחרון, מדווחים תושבים מכל השכונות על ניתוקים בחשמל. זרם החשמל נופל וחוזר כעבור זמן קצר, כמעט מדי יום ולפעמים מספר פעמים ביום. הקצרים הללו בחשמל עלולים לגרום לפגיעה במחשבים ומוצרי חשמל ביתיים.

מיותר לציין, כי תקלות תכופות בחשמל בימים אלה, כשילדים ונוער לומדים און-ליין ורבים עובדים מהבית, הן חמורות ומזיקות ביותר.

ביום ראשון (25.10), פנה ועד התושבים לחברת חשמל בנדון ודווח, כי חברת חשמל מתקנת פיצוץ חשמל בשכונת הגולף.

מחברת חשמל נמסר ל״חדשות קיסריה״: "בהמשך לפניות שהיו בדצמבר 2018, חברת החשמל ביצעה מהלכים לתחזוקה ושיפור אמינות אספקת החשמל בקווים העיקריים המזינים את קיסריה והסביבה. רוב התקלות בתקופה האחרונה נגרמו בכבלים תת קרקעיים מתח גבוה, שזמן האיתור והתיקון שלהם גבוה יחסית. אנו פועלים לתחקור האירועים שקרו במהלך חודש זה ובמידת הצורך נבצע שיפורים נוספים לרשת החשמל באזור".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button