חדשותקהילה

נערה מקיסריה שרכבה על קורקינט נקלעה למארב: רוכב על אופניים דלק אחריה ושניים הגיחו מולה על השביל

"זה היה מפחיד. הדופק שלי היה על 200, אבל לא איבדתי עשתונות. אני לא יודעת אם אסע לבד ביישוב בזמן הקרוב", סיפרה לחדשות קיסריה

ביום שישי (17.7) בשעות הצהרים, יצאה נערה בת 17 וחצי, תושבת שכונה 8 בקיסריה, מביתה – לבקר חברה, שגרה בשכונה 7 בצפון היישוב. את שארע לה בדקות בין השעה 15:40, אז עלתה על קורקינט חשמלי, ועד הגעתה לבית חברתה, כשבע דקות לאחר מכן, ניתן לתאר כמו סרט אימה או כפי שהאם מגדירה זאת: "חלום בלהות".

הנערה מספרת, כי רכבה בציר רוטשילד והבחינה בעת נסיעתה בשלושה נערים בגילאים 18-19 שיושבים ליד עץ בסמוך לכניסה לשכונה 5. "ברגע שהיא חלפה על פניהם, אחד מהם לקח אופניים חשמליים והתחיל לרדוף אחריה בנסיעה מהירה", מספרת האם.

"כמובן שהבחנתי בו, חשבתי רק איך להגיע לבית החברה כמה שיותר מהר, לא להוריד את היד מידית הגז", משחזרת הנערה. "אמרתי לעצמי – לא משנה מה קורה, אני לא מורידה את היד מהגז. ידעתי שאם הקצב שלי יואט – הוא יגיע אלי ואני לא רוצה לחשוב מה היה יכול לקרות לי. הייתה שנייה שהעזתי להסתכל לאחור, ראיתי שהרודף נמצא במרחק מטרים ספורים ממני וטסתי קדימה".

אלא שמכאן העלילה מסתבכת אף יותר. כמה רגעים לאחר מכן, הבחינה הנערה ששני בחורים באים מולה, רכובים אף הם על אופניים חשמליים, ומצאה את עצמה לכודה בין הרודף מאחור לבין שני רוכבים שדהרו חזיתית מולה במהירות על השביל לרוכבי האופניים.

"אני לא יודעת אם השניים היו קשורים לרודף, אם כי נראה לי שכן", אומרת הנערה וממשיכה לספר על הרגעים המלחיצים: "הם באו מולי על השביל לרוכבי אופניים. הבנתי שאני חייבת להאיץ. רק רציתי להגיע למקום בטוח. כשהייתי קרובה אליהם במרחק של כשני מטר, עדיין במהירות גבוהה, סטיתי לשביל הולכי רגל. אחד מהם ניסה להיכנס מולי על השביל, אבל אני הגברתי מהירות. הכל קרה מאוד מהר. כן, פחדתי שנכנס ראש בראש, אבל הייתי נחושה, חדורת מטרה, לא לעצור ולא היה לי אכפת אם יקרה לו משהו. נתתי פול גז. כשהרוכב מולי ראה שאני לא ממצמצת, סטה וחזר לשביל האופניים. המשכתי לנסוע במהירות ולא העזתי להסתכל לאחור".

בכל אותו זמן, דלק אחריה גם הרוכב על אופניו החשמליים. "עברתי את ביתן תיבות הדואר בכניסה לשכונה 7 במהירות גבוהה והוא כנראה איבד אותי ונעלם", מתארת הנערה. כשהגיעה לבית החברה, מיד התקשרה לאימה וסיפרה לה על החוויה המטלטלת שחוותה מאז יצאה מהבית.

"זה היה מפחיד. הייתי על דופק 200 אבל לא בכיתי ולא איבדתי עשתונות, למרות שאני לא יודעת אם אסע לבד בקיסריה בזמן הקרוב", היא מוסיפה ומודה שבזכות אומץ לבה נחלצה מהמתקפה. "אני כנראה הולכת לקרבי בצבא, כזאת אני".

לאחר שנרגעו מעט, התקשרו האם והבת למוקד החפ"ק, שתחקרו אותן, בדקו ומצאו תיעוד במצלמות האבטחה, שלחו פקח לשטח, אך לא אותרו חשודים. קב"ט החפ"ק, משה רוזנטולר, הסביר שהן חייבות להגיש תלונה במשטרה כדי לפתוח בחקירה של ממש. האם והבת אכן מתכוונות לגשת בהקדם לתחנת המשטרה על-מנת להגיש תלונה. האם גם מדגישה, שלדעתה מוקד הביטחון של החפ"ק חייב להגביר את השמירה ברחובות היישוב. לדברי הנערה, היא סבורה כי הרודפים אחריה היו נערים ערבים.

ובתוך כך, כעבור ימים ספורים תושבת שכונה 7 יצאה להליכה ביום שלישי בערב (21.7). היא צעדה לבדה על השביל הראשי ליד ציר רוטשילד, כאשר לדבריה, שלושה נערים ערבים עברו מולה לפתע והטרידו אותה. היא מספרת, כי חששה ונאלצה לברוח מהם. התושבת, שעברה עם בעלה לקיסריה רק לפני חודשיים, נותרה מבוהלת ותהתה האם האבטחה של היישוב יכולה לטפל בתופעה או שעליה להסתגר בבית מפחד.

למרות 36 מצלמות אבטחה, נגנב ציוד גינון בשווי עשרות אלפי שקלים

רפי כהן, מרחוב הדרור בשכונה 7, מטפח במו ידיו גינה לתפארת. עצי פרי, שיחים ופרחים מקיפים את הבית ואת הבריכה. פרושים ומשתלבים בדייקנות, צבעוניות והרמוניה בחצרו. לצורך טיפול בגינה רחבת הידיים, מחזיק רפי במחסן ״כתר״ בחצר ציוד גינון רב.

רפי גם לא הפקיר את השמירה על ביתו והקיף את החצר והבית ב-36 מצלמות אבטחה. הוא מספר כי השתדל להגן על מעונו לאחר שבעבר נכווה ורכוש יקר ערך נגנב מהבית.

רפי כהן, ליד המחסן ממנו נגנבו כלי גינון

השבוע הופתע ביותר, כאשר ניגש למחסן כלי העבודה, ומצא כי דלתותיו נעקרו, המבנה פורק וכל הציוד שהיה בו נעלם. מהמחסן נגנבו מפוח גדול, מפוח קטן, מסור חשמלי הפועל על דלק, מסור חשמלי המופעל בבטרייה ומכסחת דשא. ציוד המוערך בשווי של 40 אלף שקלים.

בימים שעברו מאז, חיפש רפי סימנים בכל המצלמות לפריצה ומעשה השוד, אך לא מצא. בדיעבד, הבין כי הגנבים נכנסו משטח ציבורי פתוח מערבית לחומת ביתו. הוא מצר על כך שדווקא לעבר פינה זאת – מאחורי המחסן, לא הציב מצלמה. ברור לו גם שהכל נעשה בדממה במהלך סוף השבוע האחרון או בתחילת שבוע זה.

גנב פחי זבל נתפס במצלמה נסתרת

בשכונות הצפוניות של קיסריה סבלו תקופה ארוכה מגניבת פחי זבל מחצרות הבתים.

בשיתוף פעולה עם אחד הדיירים הותקנה מצלמה נסתרת בתא הזבל שלו, נרכש פח חדש והוצב במקום. הגנב אכן הגיע כעבור יומיים לגנוב את הפח החדש וצולם במצלמת אבטחה. העקבות הובילו לג'סר א-זרקא. הוגשה תלונה במשטרה והנושא מטופל על ידה.

הוועד מטפל בבעיות הביטחון בצפון היישוב

יו״ר הוועד, ליאור בר, מסר השבוע כי לאחר פעילות מאומצת של הוועד כשנה וחצי, הוקצה תקציב להקמת גדר w ברצועת החיץ בין קיסריה לבין הכפר השכן ג׳סר א-זרקא. לדבריו, התקציב התקבל באישורו וסיועו של ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק וכי הקמת הגדר, היא בפיקוח וביצוע החפ״ק. בנוסף, מציין בר, כי העבודות הן במעקב צמוד של יו״ר ועדת ביטחון, אלי רוט, ומחלקת הביטחון של החפ״ק.

ליאור בר, יו״ר הוועד המקומי קיסריה

בר ערך סיור במקום ביום רביעי השבוע ואמר: ״הגדר הינה נדבך נוסף בחיזוק תחושת הביטחון של תושבי קיסריה. היא תמנע כניסת רכבים לא מורשים לאיזור חוף הים וגישה לשכונות הצפוניות״.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button