חדשותקהילה

נחש צפע הכיש כלבה בחצר בית בקיסריה

הכלבה, שכתוצאה מההכשה הייתה בסכנת חיים, אושפזה במצב קשה בבית החולים הווטרינרי

מה קורה לכלבה קטנה במפגש אימתני עם נחש צפע מלא ארס, שזה עתה התעורר מתרדמת החורף? כלבתה של שרון עקריש משכונה 11, הוכשה השבוע, ניצלה -למרבה המזל ממוות, ועדיין מאושפזת בבית החולים הווטרינרי בבית ברל, בו תישאר עד להחלמתה המלאה.

"בסביבות שש-שבע בערב שמעתי את הכלבה נובחת בבהלה בצלילים שלא שמעתי ממנה אף פעם והיא איתנו כבר שלוש שנים מאז שהייתה גורה", מספרת שרון עקריש הבעלים של הכלבה, "היא הייתה בתוך החצר של הבית שלנו ליד שער הכניסה. הכנסנו אותה הביתה ושמנו לב שהיא מתנהגת כאילו עברה סוג של טראומה, התחבאה מתחת לשולחן, אבל לא ראינו מה בדיוק קרה לה ולא הבחנו בשום בעיה פיזית. בחלוף הזמן, שמנו לב שבזווית הלסת שלה מתחילה נפיחות. הבאנו אותה לווטרינרית ואחרי בדיקות דם התברר שהיא הוכשה על ידי נחש צפע. בינתיים אזור הלסת הלך והתנפח יותר ויותר, מצבה התדרדר והחלטנו לקחת אותה לבית חולים, שם אישפזו אותה".

פונצ׳, בת השלוש מגזע ג'ק ראסל, מוגדרת כעת במצב יציב, אך עדיין לא טוב, ולכן הוחלט להשאירה באשפוז לצורך מעקב וטיפול.

פונצ׳: אושפזה בבית החולים הווטרינרי בבית ברל. צילום: באדיבות המשפחה

עם העלייה בחום מתעוררים הנחשים משנת החורף וחוזרים לפעילות כשהם מסוכנים ביותר. בתקופה זו הם רעבים ובגופם הצטברה כמות גדולה של ארס. רוב הנחשים פעילים בעיקר בלילה, אך כאשר מזג האוויר חם הם עלולים להיות פעילים גם בשעות היום. בימים חמים אוהבים הנחשים להתחמם בשמש בתחילת היום, ולשהות במקום קריר או ליד מקור מים בשעות החמות.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button