ביטחוןחדשות

נתפס על חם

המשטרה עצרה אתמול בצומת כרכור שוהה בלתי חוקי בחשד שנהג, תוך סיכון משתמשי הדרך, ברכב שהורד מהכביש

 משטרת ישראל ממשיכה בפעילותה לאכיפת החוק וזאת במקביל לפעילותה במאבק נגד נגיף הקורונה.

אתמול (18.4.2020) בוצע בידוק רכבים ברחוב צה"ל בחדרה, על מנת לאכוף את ההגבלות שניתנו בנושא נגיף הקורונה. במהלך הבידוק הבחינו השוטרים ברכב אשר ביצע פניית פרסה בסמוך למחסום. ניידות אשר החלו במעקב אחריו, זיהו את הרכב כשהוא חוצה צמתים באור אדום ולבסוף נעצר סמוך לכרכור.

במהלך בדיקת פרטי הרכב, התברר כי לוחית הזיהוי אינה תואמת את סוג הרכב, והרכב עצמו הורד מהכביש. הנהג, תושב ברטעה המזרחית בן 19, נעצר, כאמור, והבוקר נערך דיון בעניינו בבית משפט השלום בחדרה בבקשה להאריך את מעצרו.

פעילות משטרתית בתקופת הקורונה
צילום: דוברות משטרה

פחות עבירות רכוש, התפרצויות וגניבות רכבים בתקופת הקורונה

על פי נתוני המשטרה, בכל הנוגע לגניבות רכבים בשבועות האחרונים חלה ירידה של 21.5%, ואף בגניבות מתוך רכב נרשמה הפחתה של 12%. היקף עבירות השוד צומצם גם הוא בלא פחות מ-23%.

גם בתחום עבירות הרכוש נרשמה ירידה של כ-20%, לאחר שנפתחו 7,576 תיקים לעומת 9,503 בתקופה זו בשנה שעברה. הירידה המשמעותית ביותר בכמות התיקים נרשמה בפריצות לדירות – הפתחה של 45% – ובפריצות לבתי עסק ומוסדות, חל צמצום של 7%. בעבירות ביטחון – יידוי אבנים, בקבוקי תבערה ואמצעי לחימה – חלה ירידה של 19%.

יותר אלימות במשפחה

לצד הנתונים המעודדים בתחום עבירות הרכוש, בכל הנוגע לעבירות האלימות לא חל שינוי שינוי משמעותי מהשנה שעברה. אמנם מספר מקרי האלימות והתקיפות במרחב הציבורי פחת באופן משמעותי ובעבירות האיומים חלה ירידה של שלושה אחוזים, אך נרשם גידול של כ-16% בעבירות האלימות בתוך המשפחה.

״מגמה הפוכה זו הלכה והעמיקה במהלך השבועיים האחרונים, זאת ככל הנראה על רקע הימצאותן של משפחות רבות בבתים לאורך שעות היממה״, מסרו במשטרה.

בתחום עבירות המין חלה ירידה של 17%. במשטרה הסבירו: ״ירידה זו מתבטאת בעיקר בגלל ירידה בשיעור של עשרות אחוזים במקרי אונס והטרדה מינית. בתוך כך, ובדומה לעבירות האלימות בתוך המשפחה, חל גידול בעבירות מין בתוך המשפחה – 34 תיקים לעומת 24 בתקופה המקבילה אשתקד״.

פעילות משטרתית בתקופת הקורונה
צילום: דוברות משטרה

ירידה בפשיעה בתחומי הסמים והמרמה

ירידה חדה של 44% נרשמה בתחום עבירות המוסר (סמים, זנות וכיוצא באלה). בייצור וגידול סמים צומצם מספר התיקים ב-33%, ובעבירות של סחר, ייבוא ויצוא סמים חלה ירידה ניכרת של 46.5%.

עוד צמצום בכמות העבירות דווח בתחום המרמה – עם הפחתה של 27%. ״המשטרה פועלת במגוון כלים ואמצעים לאתר גורמים עברייניים המנסים לנצל את המצב הכלכלי ולבצע מעשי מרמה, זיוף הונאה ועושק במגוון דרכים ובעיקר במרחבי הרשת. אנו קוראים לציבור לנקוט משנה זהירות ולבצע את כל הבדיקות למניעת הצלחתן של הונאות, זיופים ומעשי עוקץ״, נמסר מהמשטרה.

בין היתר, ציינו במשטרה מקרים כמו ״יצירת קשר עם קורבנות באמצעות שימוש בכתובות מייל ואתרים הנחזים לאלה של חברות מוכרות בעולם העוסקות בתחום ייצור תרופות וציוד רפואי; יצירת קשר טלפוני עם אוכלוסיות הגיל השלישי, תוך התחזות לרופא המוסר בשמו של קרוב משפחה כי הוא מאושפז בבית חולים בעקבות נגיף הקורנה ויש צורך בהול בהעברת תשלום על מנת לממש טיפול מציל חיים; הפצת מיילים בתפוצה רחבה המכילים קישורית הנחזית לאתרי אינטרנט המספקים ייעוץ רפואי לציבור והמלצות אודות דרכי התגוננות ועדכונים נוספים כדוגמת מפת התפשטות עולמית; הצעת הלוואות פיקטיביות לאזרחים, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית בתקופת משבר התפשטות הנגיף, זאת באמצעות מודעות המציעות הלוואות לתקופת משבר הקורונה (ע״י בקשת מקדמות והעברתם באמצעות נהגי מוניות); פעילות של תשתית פישינג (דיוג) אשר נועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי חשבונות בנק מאזרחים בישראל, זאת באמצעות שליחת מסרוני סמס, המכילים קישורית לאתר הנחזה להיות אתר Netflix ולשרות התשלומים paypal״.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button