ביטחוןחדשות

רמזור אדום: 20 חולי קורונה מאומתים בקיסריה

יו״ר הוועד המקומי, ליאור בר, לחברה לפיתוח קיסריה: סיגרו את שערי הכניסה ליישוב ותגברו את האכיפה במרכזים מסחריים

לאור העלייה התלולה במספר החולים המאומתים בקיסריה, פנה יו״ר הוועד המקומי, ליאור בר, לחברה לפיתוח קיסריה (חפ״ק – החברה הכלכלית המנהלת את היישוב) ולמועצה האזורית חוף הכרמל, האחראית מוניציפלית על קיסריה, בדרישה להגביר את האכיפה ביישוב.

ליאור בר, יו״ר הוועד המקומי: דורש להגביר אכיפה

הבוקר, לאחר שההחלטה עברה ברוב קולות בוועד המקומי, כתב ליאור בר לחפ״ק: ״הוועד מאשר לחפ"ק לפעול להגברת האכיפה בשערי היישוב, על ידי תגבור בשעות שמירה, הגברת הסיורים, וסגירת השערים בשעות שיוחלט, וזאת כדי להוריד, לסנן, ולהמעיט כניסת אזרחים שאינם תושבי היישוב, כדי לסייע ולנסות להוריד את עקומת ההדבקה שעלתה משמעותית בשבועיים האחרונים ועדיין עולה.
״כמו כן, הוועד מבקש מהחפ״ק להגביר סיורים במרכזי סיכון הדבקה כגון מרכולים, בתי כנסת, ומרכזים מסחריים ביישוב, או כל מקום התקהלות אחרת, כדי לוודא אכיפת עטיית מסכות, והתנהגות נכונה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מועצה אזורית חוף כרמל הבטיחה סיוע וגיבוי בפקחים מצידה.״

אודי טמיר, נציג קיסריה במליאה במסר לתושבים: קחו אחריות אישית

נציגי קיסריה במליאת חוף הכרמל התייחסו אף הם לנושא ואמרו: ״לדעתנו יש מקום לתגבר את האכיפה על הכללים הנדרשים. אנחנו מצפים מהתושבים לקחת אחריות אישית שהרי מדובר בבריאותנו. לביצוע סגר משמעויות רבות, כלכליות ותדמיתיות ואין ערבות כי זהו הפתרון מאחר והיישוב ממשיך לפעול כבשגרה, העסקים פתוחים ונותנים שירות לתושבי קיסריה והסביבה.בנוסף, מתבצעות השכרות נכסים לטווח קצר (על בסיס יומי/ שבועי) למשפחות שאינן גרות ביישוב, נמשכת העסקת פועלים מיישובים סמוכים הן מטעם הרשות הן מטעם החפ"ק והן על ידי התושבים. ועל כן אנו שוב קוראים לתושבים לקחת אחריות כלפי עצמם וכלפי הקהילה.

רפי דהן, חבר הוועדה להסכם המשולש: ״איפה ההקפדה על הריחוק החברתי?״

רפי דהן, חבר ועדת ההסכם המשולש ותושב שכונה 4 הוסיף: "חשוב לציין, שנושא סגירת היישוב הוא עניין שעומד על הפרק כבר תקופה ארוכה ובימי שיגרה. אסור לשכוח שהביטחון האישי ואיכות החיים שלנו כתושבים נפגעו קשות והחמירו מאוד בשנים האחרונות, ובתקופה האחרונה גם "הסדר הציבורי".

״זה לא סוד, שכבר שנים אנחנו מתמודדים עם מכת גניבות כמעט בכל שכונה, ונדליזם לרכבים בלילות, תקיפת הולכי רגל, כניסה של אנשים זרים ליישוב והשתלטות על מתקנים ציבוריים (גני שעשועים ומתקני ספורט) ועריכת פיקניקים בכיכרות ובכרי דשא בכל מקום אפשרי. כמובן שאין צורך להזכיר מה קורה בסופי שבוע כשהמוני ישראל מגיעים לחוף הים…. חוף ים שתוחזק במשך שנים ארוכות מתשלומי התושבים שלנו עד לפני שנה.

״באיזון בין כל הערכים, איכות חיינו עולה על הפוליטיקלי קורקט ואין שום סיבה שאנחנו צריכים להסס ולהתנצל על כך שאנו עומדים ומתעקשים שהיישוב יהיה יישוב סגור כדין הקיבוצים והמושבים ברחבי המועצה.

״ולכל המודאגים מתדמית היישוב, אני רוצה להזכיר שהתדמית של קיסריה בימים אלו ולאורך כל השנים, הינה של יישוב עשיר, עם תושבים עשירים, מנותקים ואליטיסטים. מי שהגיע לגור כאן יודע היטב שזו התדמית וניסיון לשנות אותה הינו קרב אבוד מראש. זה לא הזמן להתייפייף על חשבון איכות חיינו. אין מדובר בניסיון למנוע או לבלום מחאות והפגנות. אלה לשמור על איכות חיינו.

מתמגנים. קיסריה הבוקר

״היו בטוחים שבמידה וראש הממשלה היה מחליט להתגורר במושב יוקרתי (כגון בני ציון וכו'), לא היו פותחים את שעריו של המושב בכדי לאפשר לאזרחים שאינם תושבים להיכנס למרכז המושב/קיבוץ בכדי למחות. כולם שוחרי דמוקרטיה, עד שזה מגיע ליישוב ולשכונה שלהם.

״אנחנו יישוב פרטי על אדמות פרטיות, שמנוהל על ידי חברה פרטית. רק תושבי היישוב ואורחיהם יכולים להיכנס ליישוב. כך צריך להיות בשיגרה, קל וחומר בתקופת קורונה. היכן אכיפת ׳הריחוק חברתי׳ בתקופה זו?״.

כתבות בנושא

תגובות 2

  1. כנראה שהתדמית של תושבים מנותקים מהמציאות הכואבת לא רחוקה מהמציאות. במקום להלין על פגיעה באיכות החיים שלנו תושבי קיסריה צריכים להזדהות עם כל אותם מפרנסים שאיבדו את פרנסתם ולהצטרף למחאה.
    אם זוהי ההתייחסות למחאה בקיסריה אני מתביישת!!!

  2. זכות המחאה חשובה פי מליון מהזכות שלכם לקבוע את החוקים שלכם ב״שטחים הפרטיים״ שלכם. זאת מדינת חוק (עדיין) והחוק חל גם על אדמות פרטיות המנוהלות על ידי חברה פרטית. תגידו תודה שהאנשים הנפלאים האלה מצילים לכם את המדינה ואם אינכם יכולים להצטרף אליהם לפחות קבלו אותם בזרועות פתוחות, ואולי גם תתרמו קצת לעמותות החשובות האלה. מנותקים מפונקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button