חדשותקהילה

פיילוט חדשני בחוף הכרמל: עובדי המועצה יעבדו מהבית במהלך יום אחד בשבוע

תהליך הלמידה הארגונית שמקדמת המועצה האזורית חוף הכרמל נמצא בעיצומו. כחלק מלקחי התקופה האחרונה, הוחלט במועצה לקדם פיילוט חדשני ובו עובדים יוכלו לעבוד מהבית במהלך יום אחד בשבוע

במועצה האזורית חוף הכרמל השקיעו רבות בשבועות האחרונים בלמידת התנהלות המועצה בתקופת הקורונה ובכלל, על מנת להפיק לקחים ולהסיק מסקנות לצורך שיפור וייעול התיפקוד של אגפי המועצה, של המטה ושל פעילות השטח.

אחד הפיילוטים המעניינים שייבחנו בתקופה הקרובה יעסוק באפשרות שעובדי המועצה יעבדו מהבית במהלך יום אחד בשבוע. מהמועצה נמסר, כי בתחילה ייקחו חלק בתכנית רק עובדים ספורים מכל אגף, ולאחר בחינה תתאפשר הרחבה של התכנית.

שילוב עבודה מרחוק בשבוע העבודה הוא עניין שבשגרה במגזר העסקי הפרטי, לאור יתרונותיו הרבים: החל ממתן אפשרות לעובדים לאזן בין חיי העבודה והחיים הפרטיים, המשך בתרומה לסביבה (הקטנת כמות נסיעות, דלק וכו'), הגברת האמון בין העובד והמעסיק, הגדלת תחושת האחריות והשייכות ועוד. נהוג כי בעבודה מרחוק מוצבים יעדים ברורים ומדידים, על מנת לאפשר הערכה של העובדים ותיפקודם גם כאשר אינם נמצאים במשרד. כך יעשה גם בחוף הכרמל, כשמנהלי האגפים יאשרו את היעדים שיוצבו לכל עובדת ועובד שייקחו חלק בפיילוט.

מנכ"ל המועצה ירון פרידמן סיפר "איכות חייהם של העובדים שלנו חשובה לנו מאוד, כמו גם הערך המוסף של חדשנות והתייעלות יחד עם שמירה על הסביבה. העבודה מהבית היא מהלך שמאפשר לנו לבטא את זה הלכה למעשה. זהו מהלך חדשני במגזר הציבורי, ואני מקווה שנגלה שהפיילוט הזה הוא רק ההתחלה".

ראש המועצה אסיף איזק אמר "הפיילוט הזה מגיע כחלק מהתפיסה הניהולית החדשה שאנו מנחילים, שמתבטאת בשינויי עומק בהתנהלות. כך למשל התחילו כל אגפי המועצה לעבוד לפי תוכניות עבודה שמקושרות לתקציב. זה נשמע אולי טריוויאלי, כי ככה זה בעולם העסקי, אבל במגזר הציבורי רק 15% מהרשויות עובדות כך. אנחנו כמובן ביניהן. חוף הכרמל תמשיך להיות רשות מובילה בכל הנוגע לתפיסה הניהולית ולראיית התושבים והעובדים במרכז".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button