חדשות

עשרות בעקבות אחת

תלמידה מאומתת לנגיף הקורונה הכניסה לבידוד עשרות תלמידים מקיסריה שנסעו באותה הסעה

זה מספר חודשים שהורי המשותף מתריעים בנושא ההסעות. שיש צפיפות גדולה מידי, שהקפסולות, חצאי הכיתות שלומדים בבית הספר לסרוגין, מתערבבות זו בזו, שתלמידי חטיבת הביניים מתערבבים עם אלו של החטיבה העליונה, ושיש הסעות בהן עולים על האוטובוס יותר מיישוב אחד.

בשבוע שעבר, רגע לפני כניסת עם ישראל כולו לסגר הדוק, זה גם קרה: תלמידה מאומתת לנגיף הקורונה הכניסה לבידוד את כל התלמידים שנסעו באותה הסעה. תלמידי ההסעה לשכונות הדרומיות בקיסריה קיבלו הודעה, אחר כך קיבלו הודעה גם תלמידי השכונות הצפוניות . גם השכנים משדות ים נכנסו לבידוד בשל אותה הסיבה. וגם מעופר, עין איילה, כרם מהר"ל, אין כמעט יישוב שהודעת כניסה לבידוד פסחה על תלמידיו, בשל חשד להימצאות חולה מאומת לנגיף על ההסעות.

נציגי מועצת ההורים בבית הספר המשותף נפגשו עם מנכ"ל המועצה, ירון פרידמן, ועם האחראי על התחבורה והציגו את הקשיים. בפגישה הועלו הצעות לתגבר את מערך ההסעות, להפריד בתוך האוטובוס בין חטיבה צעירה לבוגרת ולא לקיים הסעות שמשותפות למספר היישובים. במועצה נאמר שאכן ההסעות הן נקודת התורפה, ושבכל המועצות האזוריות מתמודדים עם הנושא. עוד נאמר שכסף עבור ההסעות לא הועבר על ידי משרד החינוך, ושעלות ההסעות מחושבת לפי מספר התלמידים שלומדים.

ומה עם הכסף שנחסך מכל ימי הלימודים שבוטלו? מה עם הכסף שנחסך מההסעות שצומצמו בגלל שלא כל תלמידי בית הספר מגיעים ללמוד באותם ימים? התשובה שהתקבלה היא שמספר האוטובוסים מחושב לפי כמות התלמידים הלומדים באותו היום והכסף מחושב ומועבר על ידי משרד החינוך לשלטון המקומי.

למרות שיתוף הפעולה של המועצה עם נציגי מועצת ההורים, נותרו עוד שאלות פתוחות – האם אין מקורות אחרים במועצה שהיו יכולים להירתם לטובת הנושא? ומה ילמד לגבי ההסעות לאחר ההתנסות הזו?

מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר בתגובה: ״במערכת פניות הציבור של המועצה לא התקבלה כל פנייה או טענה בנוגע להסעות. יצוין כי המועצה האזורית חוף הכרמל מסיעה את תלמידי בתי הספר על פי הנחיות משרד החינוך״.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button