חדשותקהילה

בג״ץ חיזק את מדיניות המועצה: אפס סובלנות למאהלים מסחריים בחוף

בעלי מאהלים עסקיים עתרו נגד מדיניות האכיפה של מועצת חוף הכרמל בחופים: לאחר דיון בבג"ץ, החליטו העותרים לחזור בהם מעתירתם

הבוקר נערך בבג"ץ דיון בעתירה של בעלי מאהלים עסקיים כנגד המועצה האזורית חוף הכרמל בנוגע למדיניות האכיפה של המועצה בחופים. לאחר דיון ממושך, ובעקבות הערות שופטי בית המשפט העליון, החליטו בעלי המאהלים העסקיים לחזור בהם מעתירתם.

לאור זאת, חייב בית המשפט את העותרים לשלם לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ולמועצה הוצאות משפט בסך 6,000 שקלים לכל אחת.

כזכור, בשנה שעברה, לקראת פתיחת עונת הרחצה של שנת 2019, קבעה המועצה באישור המליאה, מדיניות לאכיפה ופיקוח בחופי הים בתחום שיפוטה.

כך הגדירה המועצה את יעדיה: "מטרות האכיפה של הדינים החלים על השימוש בסביבה החופית הן להגן על הסביבה החופית, ולהבטיח את זכות הציבור לשהות בסביבה החופית בצורה בטוחה ונאותה … המועצה מקדמת, בשיתוף פעולה עם גופים נוספים ובהם רשות מקרקעי ישראל, רשות הטבע והגנים הלאומיים, המשרד להגנת הסביבה, פורום רשויות החוף ועוד, מהלך של גיבוש מדיניות כוללת בהתייחס לחופי המועצה. מדיניות זו תתייחס, בין היתר, לקביעת השימושים המותרים באזורים שונים של הסביבה החופית…"

על פי המדיניות החדשה, חולקו חופי האזור למספר אזורים. חופים מוכרזים הכוללים שירותי הצלה –  נווה ים, חוף דור-נחשולים וחוף האקוודוקט. בנוסף, ברצועת החוף מנווה ים לחוף הבונים ובחוף מעין צבי נקבע כי מותר להציב אוהלים ללינת לילה. עם זאת, הוחלט כי אסורה הצבת מאהלים עסקיים בכל הסביבה החופית, כמו גם איסור נהיגה ברכב בתחום חוף הים (100 מטרים מקו הים). הוסכם על אכיפה מוגברת לאורך כל עונת הרחצה.

למרות האיסור להציב מאהלים עסקיים בחופים שבתחום שיפוט המועצה, עם פתיחת העונה בראשית החודש, הוצבו בחופי האזור מאהלים בהם התקיימו אירועים, מסיבות והשכרות ללינה קצרה או ממושכת. כמויות הזבל בחופים הגיעו לממדים עצומים, הרשות ניקתה ופעלה לשם אכיפה באמצעות פקחים, לפעמים בליווי משטרתי, שנאלצו לפנות את המאהלים, לעיתים תוך שימוש בכוח.

הפסדם של המאהלים המסחריים בבית המשפט מעניק גיבוי ורוח גבית משמעותית למדיניות האכיפה של המועצה האזורית בחופים.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button