חדשותקהילה

רשת פוליצר תפצה צרכנים בסך 750 אלף שקלים

צרכני "פוליצר חדרה" הגישו תביעה ייצוגית נגד המרכול בגין "הטעיית צרכנים": בית המשפט אישר הסדר פשרה בין הצדדים

רשת פוליצר תשלם 750 אלף שקלים לקבוצת צרכני "פוליצר חדרה", שהגישו תביעה ייצוגית כנגד המרכול בגין הטעיית צרכנים. כך קבע לאחרונה בית משפט המחוזי בלוד במסגרת הסדר פשרה.

על פי כתב התביעה הייצוגית שהוגש בחודש ינואר 2019 נגד "פוליצר חדרה", המרכול נהג להטעות את הציבור בעת רכישת מוצרים שנארזו לפי משקל. לטענת התובעים, המרכול לא הפחית בחישוב המחיר את האריזה וחייב את הלקוח במחיר גבוה יותר מעלות המוצר עצמו, למשל בעת רכישת מוצרי מזון כמו חלקי עוף טרי או קפוא, זיתים, חמוצים, פיצוחים – ארוזים מראש או בתפזורת במשקל הכולל את משקל האריזה. כמו כן, לטענת התובעים, המרכול גבה תשלום עבור שקיות ניילון לאריזה בתמורה לעשר אגורות בטרם נקבע החוק המחייב זאת. סך חישוב העוולות שנגרמו לצרכנים הוערך על ידם ב-2.5 מיליון שקלים של גביית יתר ללא הצדקה.

בתשובה לבית המשפט, טענה רשת פוליצר כי “היא נוהגת דרך קבע לנטרל את משקל האריזה ממשקל המוצרים הנמכרים בסניפיה ובכלל זה ממוצרי העוף והבשר ולגבי החמוצים הנמכרים בחלק מהסניפים”. עוד נטען כי “היא מיידעת  את לקוחותיה על ידי שילוט ברור המציין כי משקל האריזה אינו מנוכה ממשקלו הכולל של המוצר וכי עובדיה מתודרכים בעניין הפחתת משקל האריזה באופן שוטף ומנהלי הסניפים מוודאים כי הנחיות אלה מיושמות בפועל”.

לרשת פוליצר שמונה סניפים באזור צפון-מרכז: חדרה, קיסריה, נתניה, כפר ויתקין, גדרה, כרכור ופרדס חנה.

הסניף הוותיק בקיסריה משרת את התושבים לאורך שנים רבות במרכז המסחרי בשכונה 3 ומזה כארבע שנים – במרכז C סנטר בשכונת הגולף.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button