חדשותקהילה

נחש צפע נלכד בחצר בית בשכונה 10 בקיסריה

הדיירת לאחר תפיסת הצפע: "נחשים תוקפים רק לצורך הגנה עצמית ומתוך פחד. שמרו על מרחק והזעיקו לוכד"

נחש צפע נלכד בחצר ביתה של תושבת שכונה 10 בלילה בין ראשון לשני השבוע (20-21.9). בזכות תושייתה של האישה, לכידתו של הצפע בוצעה באופן מושלם. לדבריה, אהבתה לבעלי חיים, כולל נחשים, והכרותה עם תחום הזוחלים, אפשרו לה לפעול בקור רוח. עם זאת, פונה התושבת לכלל הציבור ומבקשת בכל לשון של בקשה, לשמור על מרחק מנחש צפע, להיות עמו בקשר עין בלבד ולהזמין במהירות לוכד נחשים.

כך היא מספרת: "יצאתי בלילה לחצר, ראיתי את הנחש במרחק של כשלושה מטר ממני ובינינו עמד החתול שלנו, בעל שלוש רגליים שאמצנו לא מזמן. בדיעבד, אני מודה לחתול שחצץ בינינו, כי אם הנחש היה נבהל, הוא היה קופץ עליו" היא אומרת ומוסיפה בחיוך כי אולי זו דרכו של החתול להודות לה על האימוץ.

"אני באופן אישי אוהבת נחשים ומכירה כאלה. מהרעש שהשמיע והצורה שלו הבנתי שזהו צפע", היא ממשיכה בסיפורה, "הארתי עליו בפנס, שמרתי על מרחק ובעיקר דאגתי לחתול. קראתי לבעלי וביקשתי שיהיה קשוב לתינוק שישן בחדרו.  במקביל, התקשרתי למוקד הביטחון של החברה לפיתוח קיסריה. כעבור זמן קצר, החתול והנחש נעלמו מטווח הראייה שלי, אם כי שמעתי את הנחש והבנתי שהחתול הבריח אותו לכוון השטחים הפתוחים מעבר לגדר שלנו. אמרתי לעצמי שהנחש עלול להיות מסוכן לכלבים של השכנים וצריך להרחיקו. התקרבתי לשטח הפתוח וראיתי אותו. עדכנתי את פקח המוקד, שכבר היה בדרך. הארתי את הנחש בפנס ובעלי שמר על החתולים. ביקשתי ממנו להביא לי מגב".

בנקודת זמן זאת, הגיע הפקח ויחד איתו, בעזרת המגב, חסמו את דרכו של הנחש עד שהגיע לוכד הנחשים "הלוכד הגיע מהר, כ-25 דקות מהרגע שהתקשרתי למוקד. הוא תפס את הנחש", היא מספרת.

התושבת מבקשת להדגיש כי מי שנתקל בנחש צפע, חייב לשמור על מרחק של לפחות 3 מטרים ממנו, להיות איתו בקשר עין ולהזעיק לוכד. עוד היא מציינת, כי חתולי רחוב/חצר מטופלים מועילים מאוד להברחת נחשים. בנוסף, חצר מסודרת ונקייה עשויה לעזור בגילוי נחש במידה והוא מזדחל פנימה. "חשוב להבין שאנחנו פלשנו לשטח מחייה של הנחשים. הם תוקפים רק לצורך הגנה עצמית ומתוך פחד. חשוב להניח להם ולא להרוג אותם", היא מסכמת.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button