חדשותקהילה

בג׳סר חוששים מהדבקה המונית

יו״ר ועד קיסריה, ליאור בר: ״2 חולי קורונה מאומתים בקיסריה, האחד פונה מהיישוב, והשנייה בבידוד בבית פרטי | 32 חולי קורונה מאומתים בכפר הסמוך ג׳סר א זרקא״

יו״ר הוועד המקומי, ליאור בר, מדווח כי בכפר ג'אסר א זרקא ישנם 32 חולי קורונה מאומתים, שמאושפזים ו/או שוהים במלונות.

היום (יום ב׳ ה-13.4.2020) יקים מד״א מתחמי ״היבדק וסע״ ניידים בכפרים ג׳סר א זרקא ופורדיס, צפוי כי בעקבו העלייה בכמות הנבדקים תהיה עלייה בהתאמה במספר הנדבקים. עד היום, על פי נתוני משרד הבריאות, נבדקו בג׳סר 762 מתוך אוכלוסיה של 14,732 תושבים.

בכפר הוקם מרכז חירום ובו נציגי פיקוד העורף, משטרה ומועצה אזורית חוף הכרמל, כל אלה מפעילים מוקד תושבים והסברה. המועצה, בראשותו של אסיף איזק, הצטרפה ביום א׳ (12.4.2020) למאבק במגפה הפושטת בכפר, יחד עם יועץ מלווה בתחום צח"י, החלו בהכשרה של צוותים מקומיים לסיוע והתמודדות, מאחר והכפר אינו ערוך לטיפול באפידמיה.

אוטובוס המועצה האזורית חוף הכרמל בדרך לסיוע

אמש (12.4.2020) סיירה משלחת בראשותו של ליאור בר בשני המרכולים בקיסריה ״פוליצר״ ו״טיב טעם״. חברי המשלחת בדקו האם נוהלי הקורונה ובכללם: שמירת העובדים על ההגיינה – שימוש במסכות, כפפות, אלכוג׳ל ומדידת חום – מיושמים בשני המרכולים. הביקורות בסופרים יימשכו ככל שהמגפה תמשך.

בנוסף, הונחו הצוותים המסיירים של צח״י (צוות חירום יישובי) להגביר נוכחות, בתקווה שהתושבים והעסקים בקיסריה ימשיכו להקפיד על ההנחיות.

בר אמר כי ״נושא ג'סר מהווה אתגר לא פשוט, כפר הנמצא 100 מטר בקו אווירי מהבתים בשכונות הצפוניות בקיסריה, ובו אחוז חולים גבוה במיוחד. נראה כי, הכפר אינו יכול להשתלט על התחלואה ללא עזרה חיצונית משמעותית״.

ובתוך כך, קופת חולים לאומית פתחה הבוקר בג׳סר מתחם ייעודי לבדיקות קורונה. לקוחות לאומית זומנו בהתאם לתורים שנקבעו מראש על ידי רופאי הקופה.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button