חדשותקהילה

בעלי העסקים לחברה לפיתוח קיסריה: אנחנו קורסים, עיזרו לנו

בעלי עסקים, השוכרים שטחים מהחפ״ק ב-C CENTER, נמל קיסריה ושכונה 3, מבקשים מהחברה לפיתוח קיסריה הקלות בתשלום דמי השכירות, דמי השירותים ודמי הניהול. יצאנו לבדוק כיצד נוהגים אחרים, למשל בקניון אורות הסמוך לנו

בשבועות האחרונים התאגדו רוב השוכרים ב- C CENTER, במרכז המסחרי בשכונה 3 ובנמל ופנו לחברה לפיתוח קיסריה בבקשה להקל עליהם בתשלום דמי שכירות, דמי שירותים ודמי ניהול במהלך הקורונה, כלומר בין החודשים מרץ-מאי ובתקופת השיקום של יציאה מהסגר, מחודש יוני ואילך.

מדובר ב: מאסטר קלין, ניו סטאר, עידו שיאון, מספרת אדי ולי נזרי, ארקפה, ג׳יימס קיסריה, פאולינה קוסמטיקה, מרפאת מומחים קיסריה, קפה בגולף, פירסט סטודיו, גולף שופ, ג׳ניפר לאב, ספקולו ניפוח זכוכית, פלאש, אופטיקה קיסריה, ביץ׳ בר, קיסר ים וגלידה בלה.

18 העסקים, השותפים לבקשה להקל עליהם בתשלומים השוטפים, כתבו לחפ״ק ״מדינת ישראל כמו גם העולם כולו, מתמודדת עם התפרצות נגיף הקורונה אשר הוכרזה על ידי ארגון הבריאות העולמי בחודש מרץ כ׳מגפה עולמית׳.

״במסגרת נסיונותיה של מדינת ישראל להתמודד עם התפרצות הנגיף פרסמה ממשלת ישראל מספר רב של תקנות חירום וזאת לצורך צמצום התפשטות הנגיף בקרב אזרחי המדינה. הלכה למעשה, תקנות אלה הובילו לסגירה כמעט מוחלטת של המשק כולו ובכלל זה נאלצנו גם אנחנו לסגור את שערי העסקים ולהפסיק את הפעילות וזאת החל מאמצע חודש מרץ. כמובן, שלמצב חריג זה השלכות מהותיות על הפעילות העסקית של כולנו בהווה ובעתיד.

״אנו סמוכים ובטוחים, כי אתם מבינים את המצב ושתהיו מוכנים לסייע שכן אנו רואים בכם שותפים לדרך והרי כוונתנו הינה להמשיך את דרכנו העסקית יחד לאורך שנים נוספות״.

בקשתם של בעלי העסקים בקיסריה באה על רקע  הקושי האובייקטיבי שלהם כמו גם בדיקת התנהלות המרכזים המסחריים הסמוכים באזור.

קניון מקס אורות: דואגים לבעלי העסקים

בקניון מקס אורות קיבלו בעלי העסקים את ההודעה הבאה:

״א. בגין התקופה שבין 15.3.20 ועד 30.4.20 לא יגבו על ידינו דמי שכירות ודמי ניהול. דמי שכירות ודמי ניהול ששולמו על ידכם בגין התקופה הנ״ל או חלקה יזוכו לחשבונכם ויקוזזו מתשלומים עתידיים בהם הנכם חבים.

ב. בגין תקופה שבין 1.5.20 ועד 31.5.20 לא יגבו על ידנו דמי השכירות המינימליים ואתם תישאו רק בדמי שכירות לפי אחוז מהפדיון, בהתאם לקבוע בהסכם השכירות. בנוסף, דמי הניהול שיגבו יהיו בשיעור של 50% בלבד.

ג. בגין התקופה שבין 1.6.20 ועד 30.6.20 לא יגבו על ידינו דמי השכירות המינימליים ואתם תישאו רק בדמי שכירות לפי אחוז מהפדיון בהתאם לקבוע בהסכם השכירות ובמלוא סכום דמי הניהול.

ד. בגין התקופה שתחל מיום 1.7.20 ואילך תחוייבו בתשלום מלוא דמי השכירות ודמי הניהול בהתאם לקבוע בהסכם השכירות״, כך על פי הנהלת קניון אורות שבאור עקיבא.

בחברה לפיתוח קיסריה ענו לפניית השוכרים שלהם בזו הלשון: ״דמי השכירות יחושבו לפי הגבוה מבין שתי האפשרויות הבאות:

1. דמי השכירות יחושבו לפי היחס בין המחזור החודשי בתקופת ההנחה (1-31.3.20) לבין המחזור החודשי הממוצע בתקופת החישוב, כפול דמי השכירות החודשיים הקבועים בהסכם (כך לדוגמא אם המחזור החודשי בתקופת ההנחה יהיה כ-20% מהמחזור החודשי בתקופת החישוב, אז ישולמו דמי שכירות בסך של 20% מדמי השכירות הנקובים בהסכם).

2. אחוז מהמחזור בפועל בתקופת ההנחה – דמי השכירות כאחוז מהמחזור בהתאם להסכם השכירות הינם 10%.

בטבלה שלפניכם נבחנו שתי דוגמאות של שני מרכזים: האחד – השטחים בבעלות החברה לפיתוח קיסריה, השני- קניון אורות באור עקיבא, השוכן כקילומטר מקיסריה.

טבלת השוואת הוצאות: כמה ישלם שוכר בקיסריה לעומת חברו בקניון אורות

השתמשנו בפרמטרים זהים של שכירות, דמי שימוש וניהול.

בחנו שני מקרים של עסקים – אחד קטן והשני בינוני, אשר נפגעו בצורה זהה מהסגר בחודשים האחרונים, המציגים ירידה בהכנסות בין 20-50 אחוז בחודש.

בשתי הדוגמאות טרם פרוץ מגפת הקורונה שילמו שני השוכרים 9,000 שקל בחודש, סכום זה מורכב מדמי שכירות מינימלית/דמי שכירות על פי פדיון ודמי ניהול/שימוש עבור עסק עם פדיון חודשי של 50,000 שקלים בחודש.

בדוגמא השנייה, שילמו השוכרים 23,000 שקלים בחודש עבור עסק עם פדיון חודשי של 200,000 שקלים בחודש.

בקניון אורות העסק הקטן ישלם בתקופת הקורונה ממרץ ועד חודש יוני 6,250 שקלים לכל התקופה לעומת 15,750 שקלים אותם ישלם עסק השוכר מהחפ״ק, כלומר פי 2.5 ממקבילו בקניון אורות.

בדוגמא השנייה ישלם השוכר בקניון אורות 20,500  שקלים עבור 3 חודשים בעוד השוכר מהחברה לפיתוח קיסריה ישלם 34,000 שקלים. דהיינו פי 1.65 מהשוכר בקניון אורות.

לדברי השוכרים, במענה למכתבם מנהלי החפ״ק סירבו להפגש איתם כקבוצה, אלא רק עם השוכר הבודד ששלח מהמייל שלו את הפנייה הקולקטיבית. עוד נאמר להם, כי למרות בקשתם החברה לא תשנה את עמדתה ולא תשפר את הצעתה (מידע זה נכון לתאריך 13.5.20).

חדשות קיסריה העביר לחברה לפיתוח קיסריה שאלות להתייחסות, החברה בחרה שלא להגיב.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button