חדשותקהילה

לראשונה: הוצבה תחנת ניטור אוויר על אסדת גז

יו"ר האיגוד אסיף איזק, "התחייבנו להצבת והפעלת תחנת הניטור על האסדה- והצלחנו לעשות זאת על אף כל הקשיים והמורכבות. בכך הובלנו לשינוי מהותי בתפיסת איכות הסביבה במדינת ישראל״

התקנת תחנת הניטור, אשר הוצבה על אסדת לוויתן, תושלם בתוך כשבועיים, ולאחר שלב הרצה ובדיקות תחל לשדר את נתוני איכות האוויר באסדה למערך הניטור של איגוד ערים שרון כרמל. האיגוד אשר יזם והוביל ביחד עם חברת שברון את התקנת והפעלת תחנת הניטור יפרסם את הנתונים לציבור בשקיפות ובאמינות.

מדובר במהלך ראשון מסוגו במסגרתו מוצבת תחנת ניטור על אסדת גז. בכך מגיע לסיומו תהליך ארוך ומורכב שהובילו האיגוד וחברת נובל אנרג'י/שברון על מנת להציב מערכת אשר תנטר את איכות האוויר על גבי האסדה.יש לציין, כי נובל אנרג'י- ובהמשך חברת שברון – כלל לא היו מחוייבות לנטר ולהציג את המידע. הרגולטור – המשרד להגנת הסביבה – לא חייב אותן לכך בהיתר הפליטה שניתן להקמת האסדה כי סבר לאחר בחינה מקצועית שאין צורך בדבר. הפעילות של איגוד ערים שרון כרמל בשיתוף עם הציבור והרשויות המקומיות, הובילה בסופו של דבר להסכם עם נובל אנרג'י – אליו מחוייבת גם חברת שברון.

התחנה מוקמה בפאה מזרחית-דרומית בקומה השלישית מתוך 4 באסדה. המפרט הטכני של מערכת הניטור הועבר להתייחסות האיגוד טרם הצבתה והיא עומדת בתקנים שקבע המשרד להגנת הסביבה. התקנת והפעלת מכשירי הניטור ובכלל זה תחנת הניטור מבוצעת על ידי חברה אשר מוסמכת לביצוע ניטור על ידי המשרד להגנת הסביבה והרשות להסמכת מעבדות. מנכ"ל האיגוד ניר סהר ציין כי התחנה תמדוד ריכוז BTEX באויר בתוך גבולות האסדה, על פי ההסכם האיגוד יקבל גישה לצפייה אונליין 24/7 לנתוני הניטור הגולמיים שיתקבלו ממערכת הניטור על האסדה. החברה המוסמכת אשר תבצע את תפעול מערכת הניטור תבצע תיקוף נתונים, ונתונים אלה יועברו לבחינת הצוות המקצועי של האיגוד. עם קבלת הנתונים המתוקפים שנבדקו ולאחר בדיקתם על ידי האיגוד יפרסמם האיגוד לציבור.

יו"ר האיגוד אסיף איזק: ״יש כאן אמירה ברורה שלנו – לאור התוכניות להקמת תעשיות ותשתיות בים – לפיה השמירה על הסביבה מתחילה כבר בים"

יו"ר האיגוד אסיף איזק, "התחייבנו להצבת והפעלת תחנת הניטור על האסדה- והצלחנו לעשות זאת על אף כל הקשיים והמורכבות. בכך הובלנו לשינוי מהותי בתפיסת איכות הסביבה במדינת ישראל, לראשונה מתקיים ניטור רציף – מטעם הציבור במתקן תעשייתי בים, הנמצא בבעלות גוף פרטי. יש כאן אמירה ברורה שלנו – לאור התוכניות להקמת תעשיות ותשתיות בים – לפיה השמירה על הסביבה מתחילה כבר בים".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button