חדשותקהילה

אמבולנס קהילתי חדש של מד"א נחנך בקיסריה, בקרוב תוקם גם נקודת הזנקה

ראש המועצה האזורית, אסיף איזק: "בתקופה הקרובה נשלים את פריסת תחנות ההזנקה של מד"א בכל רחבי המועצה. ענת ציפקין, חובשת בכירה במד"א, תושבת קיסריה ומיוזמות הבאת האמבולנס הקהילתי ליישוב: "עבורי מדובר בהגשמת חלום, זכות ענקית"

אמבולנס קהילתי חדש של מגן דוד אדום נחנך לפני שבוע בטקס מיוחד בפארק החרוב בקיסריה והוא מיועד לשמש את תושבי היישוב. האמבולנס הקהילתי מצטרף לפרויקט מד"א המציב ביישובים רבים בארץ אמבולנסים הפועלים מסביב לשעון על ידי מתנדביםתושבי היישוב, במטרה לקצר את זמני ההגעה למטופלים ולהעניק טיפול רפואי מיידי ככל הניתן.

אמבולנס קהילת קיסריה

בטקס חנוכת האמבולנס נכחו ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, סגן ומ״מ ראש המועצה, רפי אבני, יו״ר הוועד המקומי ליאור בר וסגנו מושיק סגל, מנכ״ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי, ומנהל היישוב מטעם החפ״ק, גיא גודליג ונציגי מד"אד"ר אלי יפה סגן מנהל מרחב שרון, עמית דילאון, בכירי הנהלת המתנדבים של מרחב שרון ומתנדבי מד"א בקיסריה.

במהלך טקס חנוכת האמבולנס, אמר ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק: "אני מברך על היוזמה, אשר עונה על הצורך המשמעותי של היישוב. כולי תקווה שנעמיק את שיתוף הפעולה בין המועצה והיישוב לבין מד"א, ונקים תחנת הזנקה כאן בקיסריה. ברצוני להודות לכל העוסקים במלאכהלמנהלת היישוב, לוועד המקומי, לחברת המליאה על היוזמה ועל הנכונות וכמובן לשותפינו היקרים במד"א".

עוד הדגיש ראש המועצה: "בתקופה הקרובה נשלים את פריסת תחנות ההזנקה של מד"א בכל רחבי המועצה. יש לכך משמעות אדירה בשגרה ובחירום."

ראש המועצה בסיור עם מנכ״ל מד״א בקיסריה
צילום: דוברות המועצה

ענת ציפקין, חובשת בכירה במד"א ונהגת האמבולנס הקהילתי, אמרה בטקס: "לראשונה בתולדותיה, מתחדשת קיסריה באמבולנס קהילתי, אשר מכפיל כוח במתן מענה ראשוני במידה והאירוע מתרחש בקרבת מקום. המטרה העיקרית העומדת לנגד עינינו היא קיצור זמני תגובה לקריאת חירום רפואי, תוך קידום המטופל לפינוי מהיר ככל הניתן לבית החולים הקרוב ביותר. עבורי מדובר בהגשמת חלום, זכות ענקית. בשם תושבי קיסריה אני מבקשת להודות למד"א, להנהלת המרחב וכל העוסקים במלאכה על ההירתמות המהירה לפרויקט הקהילתי המבורך".

ענת, אימצה את המשפט המפורסם של מד״א ״מצילים חיים קרוב לבית״, ובשיתוף עם בכירי הארגון הוקצה אמבולנס לקיסריה והוא חונה דרך קבע ביישוב בהמתנה לכל קריאה.

בתוך כך, שי בובר, מנהל עסקי בקיבוץ ים. שלח מכתב לעמית דילאין, סגן מנהל מד"ר מרחב שרון, בו הוא מבקש לשבח את תושייתה ומקצועיותה של ענת. במכתב מתייחס שי למקרה שארע ב-3 ביולי, במהלכו נפצע באורח קשה פועל שנפל מגג מפעל בקיבוץ שדות ים. כך כתב: "מספר דקות לאחר התאונה, הגיעה לשטח ענת ציפקין. פעולתה הנחושה והמהירה יחד עם צוות נוסף של מד"א, הצילו את חייו של הפועל". הוא הוסיף כי במקרים נוספים פגש את ענת והתרשם עמוקות מתפקודה".

ימים ספורים לאחר השקת האמבולנס הקהילתי בקיסריה, ראש המועצה ומנכ"ל מד"א אלי בין סיירו בשטח בעתלית, לבחינת ההתקדמות בפרויקט הקמת תחנת מד"א ביישוב. "אנחנו שבעי רצון מההתקדמות; נפעל לקידום מודל דומה גם בקיסריה", אמר בין.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button