חדשותמירי רווהקהילה

תחזיקו אותי חזק, אני עוזבת

מה שלא הולך בטוב, ילך באיומים? במקום לנהל משא ומתן עם התושבים על ״ההסכם המשולש״, החברה לפיתוח קיסריה שלפה מכובע הקסמים שלה את השפן המאיים

תחזיקו אותי. תחזיקו אותי חזק, כי אני עוזבת.

אני עוזבת, כי אני רגילה שאתם בסך הכל חותמת גומי לכל הרצונות והגחמות שלי. אני עוזבת, כי אתם לא סרים למרותי ולא חותמים על ההסכם להעביר לי את כל זכויותיכם. אני עוזבת, כי התרגלתי לעשות כל אשר עולה על רוחי. כי אני החזון ואני הריבון ואין בלתי. אני עוזבת כי פתאום לאחר 50 שנות ניהול יש לכם רצונות. מה קרה לכם לעזאזל? מתי הפסקתם להיות כבשים פועות באחו? מתי החלטתם להצמיח עמוד שידרה, מוח לחשוב ופה לדרוש? אני, הרי מכירה אתכם היטב, אף פעם לא דרשתם ולא התעקשתם, מקסימום ביקשתם יפה ולא נעניתם. איך השתניתם לי כל-כך, מבלי ששמתי לב? אני עוזבת כי הרצונות והדרישות שלכם ממש מעצבנים אותי. אני, שהתרגלתי לנהוג בכם ובמסים שלכם כראות עיני, לא חייבת לכם דבר. ברצותי אתן וברצותי אקח. ככה זה בשלטון יחיד – בכל מקום בו בעלי התפקידים אינם נבחריו של הציבור.

אתם מבינים ודאי שמדובר בחברה לפיתוח קיסריה (חפ״ק), שלאחרונה שלפה מכובע הקסמים את השפן המאיים ״מסתמן כי החברה לפיתוח קיסריה, שוקלת התנתקות מוחלטת והפסקת ההתקשרות והטיפול השוטף ביישוב קיסריה״.

שוד ושבר, מה קרה למנהלי החפ״ק שפתאום מאסו באיסוף דמי השירותים שלנו בתוספת מכירת מים במחירים לא שווים לכל נפש? מדוע הוגנבה לפתע הודעה עצמית שכזו לאתר אינטרנט אזורי ולא, כצפוי מצעד כזה דרמטי, לאחת מפלטפורמות התקשורת הארצית כדוגמת ״גלובס״ או ״דה מרקר״? ולא רק זאת, אלא בידיעה עצמה הפליאו בחפ״ק לשרטט את העתיד ״הרע והמר״ של היישוב – קיסריה תעבור לאור עקיבא. מילא החפ״ק בורחת, אבל איך בדיוק הגיעה ההנהלה שלה למסקנה שהבריחה שלה תגרום למשרד הפנים לשנות גבולות ולהעביר את קיסריה מחוף הכרמל לאור עקיבא? ומי הפתי שחושב, כי ראש המועצה של חוף הכרמל יוותר על קיסריה? באיזה עולם דמיוני מתנהלת החפ״ק ומתי מאז קום המדינה עבר יישוב מרשות מוניציפלית אחת לאחרת בגלל שחברת הניהול עזבה?

בואו נדבר דוגרי, מה קרה לחברה לפיתוח קיסריה, שהיא מאיימת בנטישה-עזיבה-בריחה?

הנה התשובה, פשוטה אך נכונה – נבחרי הציבור של התושבים הפסיקו להיות כנועים, הרימו ראש, פתחו פה ודורשים את טובת התושבים.

מזה למעלה משנה מתנהל משא ומתן על ״ההסכם המשולש״ – החפ״ק עד לאחרונה (כלומר בדיוק לפני שבוע ה-2.3.21 רצתה מאוד בחידושו בדיוק במתכונת של קודמו, שנחתם בשנת 2004. אז הוועד המקומי הנבחר של קיסריה העביר את כל סמכויות הניהול שלו לחפ״ק, שברוב ״נדיבותה״ הקצתה לו לבזבוזים סכום של 90 אלף שקל.

החברה קיבלה מנציגי התושבים את הסמכות לגבות את דמי השירותים (דמ״ש), שהם מחצית מתשלום הארנונה הכולל, היא ולא הוועד המקומי מקבלת את החזרי הארנונה בגובה 23 אחוז מהמועצה האזורית ועל כך תוסיפו גם גביית תשלום עבור מים וביוב. לאן הולך כספינו? לפי איזה תיעדוף? כמה עולים לנו שירותי ועובדי החפ״ק? אין איש יודע – ברצותה החברה פרטית וברצותה היא מעורבת (מחצית בבעלות משפחת רוטשילד ומחצית בבעלות המדינה). והוועד המקומי מה איתו? עד כמה הוא שותף? מעת לעת מזמינים את החברים למשרדי החפ״ק, עורכים להם שולחן יפה עם סנדוויצ׳ים קטנים ומקרונים, מציגים להם מצגת, שעיקרה תמונות ומספרים שאף אחד לא מסוגל לבדוק, והנה לכם ״שיתוף ושקיפות״ בסגנון חפ״קי.

מדוע החברה מאיימת בעזיבה?

כי נגמרו ימי פומפיי העליזים. הם הסתיימו עם העברת תכנית המתאר המגלומנית שלא מותירה גרגר חול בבעלות החברה ללא ייעוד לבנייה, הם הסתיימו כשהחפ״ק הפכה עם השנים למתחרה העיקרית של כל בעל נכס ביישוב שמעוניין למכור את ביתו, הם הסתיימו עם ״הערת אזהרה״ שיש לחפ״ק בכל חוזה מול התושבים. המצאה צינית של יזם ללא סמכויות סטטוטוריות לשלוט לנצח בכל מכירה וקנייה ביישוב. הם הסתיימו עם בחירתם של נציגי ציבור אסרטיביים, אנשי עסקים שקפצו ראש לתוך ״ההסכם המשולש״ ומצאו בו הסכם המקפח את זכויות התושבים.

אין ספק, כל אלה ועוד מקשים על מנהלי החפ״ק להמשיך בדרכם הפטרונית מהיווסדה של קיסריה ועד היום, על כך תוסיפו את תוצאות הסקר שלא עושות חסד עם הריבון. אותו ריבון, שמתהדר מדי שנה בשביעות רצון של 80 אחוז מהתושבים, משום שהוא שואל שאלות עליהן הוא מראש יודע את התשובות. כן, היישוב נקי ומטופח – על כך אין עוררין. אבל אני מציעה, כי בסקר של שנת 2021 תשאלו את התושבים מה דעתם על תכנית המתאר, על שיתוף, על שקיפות?

אגב, אותי ממש לא מפחיד האיום להיות תושבת אור עקיבא כמו שלא מפחיד אותי להיות תושבת חוף הכרמל. הסיכוי שהיישוב יעבור מרשות מוניציפלית אחת לשנייה עם בריחת החברה המנהלת, הוא כמעט כמו הסיכוי שלי להגיע לירח – אולי אפילו פחות.

אני מציעה למנהלי החפ״ק לנהל משא ומתן בנפש חפצה, אף אחד לא מעוניין בעזיבתכם אבל גם אף אחד לא יחזיק אתכם בכוח. תתפלאו, לכולם יש מה להפסיד וזה כולל אתכם.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button