חדשותקהילה

נובל אנרג׳י תציב מערכת ניטור אוויר רציף על גבי אסדת לוויתן

יו"ר האיגוד אסיף איזק "הניטור על גבי אסדת לוויתן יבוצע על אף שלא הוגדר בהיתר הפליטה של האסדה או בחוק המחייב את נובל אנרג'י לעשות כן, ומכאן גם גודל ההישג של הסכם זה

מליאת מועצת איגוד ערים שרון כרמל אישרה הסכם תקדימי וראשוני עם נובל אנרג'י לניטור אוויר רציף על גבי האסדה. מדובר בהסכם – ראשון מסוגו בישראל. בהתאם להסכם מחוייבת נובל אנרג'י להציב מערכת לניטור רציף של פליטות BTEX וכן מערכת מטאורולוגיה על גבי האסדה בתוך פרק זמן עד שמונה חודשים. המפרט הטכני של מערכת הניטור יועבר להתייחסות האיגוד טרם התקנתה על מנת שתתאים להנחיות הממונה על מערך ניטור אוויר הארצי של משרד הכנת הסביבה. עם התקנת המערכת האיגוד יקבל גישה לצפייה אונליין בנתוני מערכת הניטור. מנכ"ל האיגוד ניר סהר פירט כי נתוני תחנת הניטור שתמוקם על האסדה יתווספו לנתונים של שלושת תחנות הניטור החופיות שהציב האיגוד אשר מודדות את איכות האוויר מהאסדה ונתוניהם מפורסמים 24/07 אונליין בשקיפות באתר האיגוד".

איגוד ערים שרון כרמל מייצג כ-700 אלף תושבים ב-18 רשויות מקומיות. האיגוד מפעיל מערך ניטור אוויר ובו כ- 20 תחנות ניטור המודדות  את איכות האוויר מתחנות הכוח אורות רבין וחגית, אסדת לוויתן , תחבורה, תעשיות ועוד. מערך ניטור האוויר של האיגוד מוסמך על ידי הרשות להסמכת מעבדות בישראל. בהתאם להסכם עם נובל אנרג'י סוכם כי גישת הצפייה של האיגוד לנתונים הגולמיים  תתאפשר בזמן אמת, באמצעות סיסמת כניסה שתוענק לו על ידי נובל.  עוד סוכם, כי נובל אנרג'י תפעל לביצוע תיקוף של נתוני המערכת לרבות בקרה, אימות ודיגול נתונים בהתאם לתקנים של המשרד להגנת הסביבה על בסיס יממתי ותעביר אותם לאיגוד. עם קבלת הנתונים המתוקפים, יפרסם זאת האיגוד לציבור וזאת לאחר בדיקת מעמיקה מקצועית וקפדנית של תהליך התיקוף שבצעה נובל וקבלת הסברים היה וידרשו.

יו״ר האיגוד, אסיף איזק
צילום: סטודיו טל ברק

יו"ר האיגוד אסיף איזק "הניטור על גבי אסדת לוויתן יבוצע על אף שלא הוגדר בהיתר הפליטה של האסדה או בחוק המחייב את נובל אנרג'י לעשות כן, ומכאן גם גודל ההישג של הסכם זה, אשר יאפשר ביצוע ניטור ופרסום נתונים אודות איכות האוויר על גבי האסדה. בכך נבטיח שמירה קפדנית עוד יותר על איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button