חדשותקהילה

בקיסריה סגרו גנים ציבוריים, למרות שאין הנחייה ממשלתית

תושבים זועמים על התנהלות כוחנית ובלתי מרוסנת של החברה לפיתוח קיסריה, שמובילה אכיפה אגרסיבית

עלייה בתחלואה בקיסריה בשבוע האחרון, 23 חולים מאומתים נכון ליום ראשון (3.1.2021), הובילה את החברה לפיתוח קיסריה (חפ״ק) לקבלת החלטות קיצוניות ומחמירות אף מאלו של ממשלת ישראל. בעיני תושבים רבים מדובר בהחלטות תמוהות, חסרות כל היגיון ובעיקר פופוליסטיות שכל מטרתן להראות ״עשייה״. יוזכר, כי קיסריה עדיין מוגדרת כיישוב צהוב ולא חלים עליה החלטות מחמירות כמו סגירת מערכת החינוך המקומית.

עם זאת – על פי הוראת מנהלת היישוב של החפ״ק, נסגרו בשבוע שעבר (ב-30.12.20) כל הגנים הציבוריים, גני שעשועים ומגרשי ספורט, כולל בשכונה 3 – מגרשי הטניס והפאמפטרק (פארק מסלולי רכיבה אתגריים לאופנים) ומרכז הספורט בשכונה 13 על מגרשי הטניס והסקייט פארק שבו.

סיירים נשלחו בימים האחרונים למגרשים אלה על מנת לוודא שהילדים עוזבים אותם, תוך שהם כורזים להם ללכת הביתה, שולחים ניידות לפנות אותם וליתר ביטחון, ועל-מנת לוודא נטישה – מחשיכים תאורה.

על כן ילדים ובני נוער מצאו לעצמם חלופות מסכנות חיים במגרשי חנייה, הצמודים לגנים הציבוריים, בהם התקינו לעצמם רמפות לרכיבה אתגרית בתנאים לא בטיחותיים ותוך רכיבה גם בכבישים עצמם.

אחת האמהות המתגוררת ביישוב אמרה: ״אם הבן שלי יפול או ידרס או אחד מהילדים האחרים, כי אין לו מקום לשחק… אנחנו נבוא בטענות קשות, כי ילד צריך מקום בטוח לשחק בו. אי אפשר לסגור ילדים בבתים ולחנוק אותם… לזה נועדו המגרשים. בכל מקום בארץ המגרשים פתוחים ואין סיבה שכאן יהיה סגור״, כך לדבריה.

ילדים מוצאים אלטרנטיבה לפארקים סגורים ומשחקים על הכביש

תגובות התושבים למהלכים אלו הן סוערות. רבים מדגישים, כי אין הנחיית ממשלה לסגור גני שעשועים וכי הם חשים שעודף המוטיבציה נובע מהרצון "להראות שעושים", בזמן שידוע כי שהייה באוויר פתוח בטוחה ואין קשר בין פעילות בגן משחקים לעלייה במספר חולי הקורונה. אחת האמהות ציינה כי ״אין שום הוראה ממשרד הבריאות לסגור גני שעשועים, בתי ספר פתוחים אוטובוסים מפוצצים וכל מה שחשוב זה מגרשים באוויר הפתוח שיהיו סגורים? כי ילדים משחקים על הכבישים ברחובות נשמע יותר בטיחותי?״. אם אחרת הוסיפה ואמרה ״האם 5 ילדים שמשחקים על מתקן באוויר הפתוח זה מסוכן יותר מאשר קבוצות של 30 ילדים נמצאים יחד בגן סגור, חולקים שרותים ואוכלים יחד, כאשר חלק מהסייעות עובדות ברוטציה במספר גנים במקביל? האם שם על המגלשות בין המדשאות מתרחשת ההדבקה?״ יתר על כן, אין לכך הצדקה כשהילדים נפגשים בבית הספר ובהסעות (50 ילדים באוטובוס) – מקומות בהם סביר יותר כי ידבקו.

בתוך כך, במועצה האזורית סבורים כי העלייה בהדבקה קשורה באירועי חנוכה. בנוסף, ידוע כי מרבית החולים בקיסריה שייכים, בעצם, לארבע משפחות גרעיניות. כמו כן, לפי המועצה היא איננה מחייבת סגירת גני משחקים וספורט ומאפשרת לכל ישוב לקבל החלטה עצמאית בנדון.

מהמועצה האזורית חוף הכרמל הובהר: "ככלל, אין בתקנות הסגר של הממשלה הנחיה לסגור גני שעשועים. כן יש הנחיה שאסור להתרחק יותר מ- 1000 מטרים מהבית ואסור להתקהל, ולכן מטבע הדברים רוב גני השעשועים הופכים לא רלוונטיים לרוב האנשים. מאחר ואין הנחיה מפורשת לסגור את הגנים, לא ביצענו סקר כלשהו לבדיקה האם יש יישובים שסגרו או לא".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button