חדשותקהילה

יחד עם המשטרה: מקדמים תכנית למניעת מטרדים העולים מג'סר א-זרקא

דני דביר, תושב שכונה 10: "ברכנו בחום את יוזמתם של מפקדי תחנות המשטרה להעמיק את התיאום ושיתופי הפעולה עם תושבי השכונות הצפוניות"

מפקד תחנת משטרת זכרון יעקב, סנ"צ ערן מזוז, ומפקד תחנת ג'סר א-זרקא, רפ"ק באסם חסון, נפגשו לאחרונה עם נציגי היישוב. בפגישה, שהתקיימה בביתו של דני דביר בשכונה 10, השתתף גם אלי רוט, העומד בראש ועדת ביטחון מטעם הוועד המקומי.

המשתתפים דנו בדרכים להתמודדות עם מפגעים העולים מג'סר; שריפות יזומות, גניבות, בנייה בלתי חוקית, תפילות מואזין בעוצמת קול גבוהה וירי בעת חתונות. בשיחה הודגשה חשיבות התיאום עם המשטרה תוך הרחבת שיתופי הפעולה.

דני דביר: "ברכנו בחום את יוזמתם של מפקדי תחנות המשטרה להעמיק את התיאום ושיתופי הפעולה עם תושבי השכונות הצפוניות, תוך טיפול חברתי-חינוכי לתושבי ג'סר. זאת, באמצעות פרויקטים משותפים, בהם ייקחו חלק גם החברה לפיתוח קיסריה ומועצה אזורית חוף הכרמל".

דביר פועל בהתנדבות מזה למעלה משני עשורים, על מנת למזער מטרדים אלה תוך שיתוף פעולה עם גורמים בכפר ועם הרשויות. לפני כשנה וחצי הקים דביר עם קבוצת פעילים מהשכונה, את "פורום השבעה". מאז, קידמו יחד הקמת גדר W בין שני היישובים, הצבת תרנים עם מצלמות מול הכפר, סגירת גן האירועים המופעל ללא היתרים וטיפול במכשור ברעש המואזין.

מימין לשמאל: סנ״צ ערן מזוז – מפקד תחנת זכרון יעקב, דני דביר ויוני פנסון

בישיבת ועד שנערכה אתמול (18.10) ציין יו"ר הוועד, ליאור בר, כי שוחח עם ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, על מצב מתמשך של פריצות וגניבות מחצרות בתים מקיסריה, שמקורן ככל הנראה מג'סר. הוא ביקש ממנו לתאם פגישת עבודה מסודרת לנציגי התושבים והמועצה עם מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר.

נקודת משטרה פועלת בג'סר א-זרקא מזה כארבע שנים. לפני כחצי שנה נכנס באסם חסון לתפקיד מפקד תחנת המשטרה בכפר. בפגישה עימו, עם כניסתו לתפקיד, הסכימו חברי צוות השבעה לערוך תכנית פעולה רב מערכתית בשיתוף מוקד הביטחון בחפ"ק, ועד התושבים והפורום. דביר הדגיש אז, כי "קיימת נכונות גבוהה של מפקד התחנה החדש לטפל במטרדים ומבחינתי האישית, חשוב לי מאוד שיתוף הפעולה עמו".

סנ"צ ערן מזוז נכנס לתפקיד מפקד תחנת משטרת זכרון יעקב בספטמבר והחליף את סנ"צ ערן לוי, שמונה למפקד תחנת משטרת עירון. סנ"צ מזוז, 38, נשוי ואב לשניים, מתגורר ביישוב גן שומרון. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח ותואר שני בלימודי ארץ ישראל. הוא התגייס למשטרה בשנת 2001 ושירת ביחידת המסתערבים במג"ב ובסיירת התנועה הארצית.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button