חדשותנדל"ןקהילה

בית המשפט דורש לקבל את עמדת החברה לפיתוח קיסריה בעניין השכרות קצרות טווח ביישוב

הוועד יחד עם תושבים תבעו בעל נכס ברחוב אביב בקיסריה על קיום אירועים בביתו. בית המשפט הוציא צו מניעה זמני והטיל עליו סנקציות כספיות, כעת מבקש השופט מהחברה לפיתוח קיסריה להבהיר את עמדתה ולהתערב בהשכרות קצרות מועד

התובעים והנתבעים בדיון העוסק בווילה ברחוב אביב בשכונת הגולף, נפגשו שוב השבוע (19.7) בבית המשפט בדיון בפני השופט יניב הלר.

כזכור, ועד קיסריה בראשות ליאור בר ביחד עם תשעה תושבים, המיוצגים כולם על-ידי עו"ד ליאור בריטמן, תבעו את בעלי הבית, שנהגו להשכיר את ביתם למסיבות ונופש ובכך יצרו מטרדי רעש רבים ומתמשכים לשכניהם.

בחודש ספטמבר 2020 הוציא השופט הלר צו מניעה זמני נגד בעלי הנכס והטיל עליהם סנקציות כספיות.

פסק הדין קבע אז, כי חל איסור על השכרת הנכס או קיום אירועים בו, למעט החרגה לפי כמה תנאים; ניתן להשכיר את הנכס רק למשפחה אחת ובתנאי שבכל רגע נתון לא ישהו בו יותר מעשרה אנשים בפנים ובחוץ יחד. בנוסף, קבע השופט – לא תושמע מוסיקה המגיעה לבתי השכנים ותיאסר חנייה של למעלה משלושה כלי רכב מחוצה לו. על פי הצו הזמני, במידה ויופרו הכללים האמורים, ותתבצע פנייה מתועדת לבעל הנכס, יהיה עליו לעמוד בכולם בתוך שעה. אם לא ינהג כך, תושת עליו סנקציה כספית של עד 10 אלף שקל לכל הפרה מתועדת, לפי שיקול דעתו של בית המשפט.

בדיון המשך, שהתקיים ב-31 במאי, גם הפעם – בפני השופט יניב הלר, ביקשו התובעים מהשופט להחמיר את צו המניעה ולמנוע לחלוטין מבעל הנכס להשכירו לנופש ואירועים באמצעות צו מניעה קבוע.

בסיום הדיון, הבהיר השופט כי החברה לפיתוח קיסריה (חפ"ק), היא האחראית לחוזה הרכישה האוסר להשכיר את הנכס לפעילות קצרת טווח (נופש, מסיבות, בילויים או אירועי חברה), ולכן היא הגורם האחראי לאכיפת האיסור, כאשר אין בידי המשכירים רישיון עסק מטעם המועצה האזורית.

השבוע, החמיר השופט את מגבלות הצו הזמני וכן את הטון והדרישות מהחברה לפיתוח קיסריה, שגם הפעם לא שלחה נציג לדיון.

בית המשפט ציין כי הוא תומך בהפיכת הצו לקבוע, אך קודם לכך הקשיח את תנאיו וקבע כי תיאסר עריכת אירועים כגון חתונות, אירוסין, בריתות, חינות וכדומה וכי האירוח בנכס יהיה משפחתי בלבד.

בנוסף, קבע השופט הלר כי הצדדים צריכים להסכים על גורם מסוים, בין אם מטעם החברה לפיתוח קיסריה (חפ"ק) או מטעם ועד קיסריה או צד שלישי מוסכם, שאליו יועברו התלונות בנוגע לאירוח ומטרדי רעש העולים מהבית ברחוב אביב. אותו גורם יצור קשר עם הבעלים במקרה של חציית המגבלות, הוא יידרש לפתור את הבעיה תוך שעה ואם יעשה כן לא יוטלו עליו סנקציות (כפי שנכתב בצו מה-16.9.20).

באשר לחברה לפיתוח קיסריה, בית המשפט הבהיר כי עליה להצטרף לתיק "כדי לפתור אחת ולתמיד את הסוגיה" והדגיש כי "עמדתה של החברה נדרשת ויהיה זה נכון לצרפה כצד פורמאלי להליך".

עד כה, ולמרות פניות רבות אליה, נמנעה החברה כמעט לחלוטין מהתערבות משפטית בסוגיה.

השופט פירט והסביר את דרישתו: "בסופו של דבר, החפ"ק היא זו שחתומה על הסכמים עם התושבים ובסופו של דבר, מכוח הסכמים אלה, שאולי גם ממשיכים להיחתם, נטענות טענות. יכול מאוד להיות שאחת ולתמיד ראוי להסדיר גם בהסכמים את המותר והאסור באשר לשימוש בנכסים בקיסריה ויכול להיות שבתוך זה צריכה החפ"ק לגבש עמדה להווה ולעתיד".

ליאור בר, העמיד את איכות חיי התושבים בראש סדר העדיפויות של הוועד

ליאור בר ״לראשונה נוצרה אפשרות להסדרת נושא ההשכרות הקצרות במסגרת שיתוף פעולה בין כלל הגורמים האחראים בקיסריה: מועצה אזורית חוף הכרמל-ועד מקומי-חברה לפיתוח קיסריה, לשם חותר בית המשפט. ׳חייה ותן לחיות׳, כתב השופט!

״נושא ההשכרות הקצרות, שגורמות רעש, מטרד, עוולה, פגיעה באיכות חיים ועגמת נפש לכלל תושבי היישוב, יופסק לאלתר, במידה ונשכיל לשלב ידיים, ולהגיע להסכמות שיאושרו על ידי בית המשפט הנכבד, ואשר יהוו בסיס ליישום רוחבי בכלל היישוב.

״השופט ביקש את חוות דעתה של החברה לפיתוח קיסריה, בהבנה ברורה שבסופו של ההליך, מישהו יצטרך ׳לתפעל׳ את ההבנות. לדעתי, הגוף שמסוגל לעשות זאת הינו החפ"ק, הזרוע הביצועית, המקצועית, והתיפעולית של היישוב.

״חשוב לי להבהיר כי, הוועד אינו מתנגד להשכרות ככלל, אלא הוא מתנגד ספציפית לאותן השכרות הגורמות לפגיעה באיכות החיים של השכנים הסמוכים לנכס המושכר. חזרתי ואמרתי זאת מתחילת ההליך, בסופו של יום, הסדרת הנושא תטיב עם כלל התושבים, ותמצב את קיסריה כיישוב בעל איכות חיים גבוהה במיוחד. אני מקווה שהיכן שהיישובים האחרים בישראל נכשלו בטיפול במפגע זה, אנו בקיסריה נצליח״, סיכם את דבריו בר.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button