חדשותקהילה

הלל יפה: נפגשים עם הרופא מרחוק, מרגישים קרוב

עם החזרה לפעילות כמעט שגרתית, ולאור ההנחיות הקיימות לזהירות מתבקשת בשל נגיף קורונה, מאפשר המרכז הרפואי הלל יפה מתן ייעוץ רפואי מרחוק למטופליו. המשמעות – שיחות ייעוץ אונליין עם הרופא המטפל במרפאות מעקב כגון: הריון בסיכון, אנדוקרינולוגיה ופסיכיאטריה

בשבוע החולף הודיע המרכז הרפואי הלל יפה, כי הוא חוזר לפעילות אלקטיבית שכוללת ניתוחים לא דחופים וכן פותח את המרפאות והמכונים לשירות הציבור. על  מנת לשמור על בריאות הציבור, חלק ממרפאות המרכז הרפואי הלל יפה  מאפשרות ביצוע ההתייעצות עם הרופא "מרחוק", באמצעות  וידאו. השירות, שאינו דורש הורדת אפליקציה ייחודית כלשהי, פועל כיום במספר מרפאות כגון המרפאה להיריון בסיכון, מרפאות המערך הפסיכיאטרי, מרפאה אנדוקרינולוגית, ובקרוב יוצע במרפאות נוספות.

מה מאפשר השירות?

השירות מאפשר שיחת וידאו עם המטופל. במהלך השיחה הרופא יכול לשוחח עם המטופל להתרשם ויזואלית וכן לראות את כל המסמכים אשר יבחר המטופל להציג בפניו.

במקרה של מרפאת הריון בסיכון, לדוגמא, יכולה המטופלת להציג ערכי סוכר בבדיקות שנעשו בקופת החולים, בדיקות דם ועוד. 

כיצד קובעים?

כיום, קביעת התור נעשית ביוזמה של הרופא במרפאה הייעודית, תוך הפעלת שיקול דעתו האם ניתן לקיים פגישת ייעוץ מרחוק. נעשית פניה יזומה של זימון תורים/ מזכירת המחלקה לשם הצעת השירות, ונקבע תור לבדיקה מרחוק. לאחר תהליך זה, המטופל מתבקש להעביר טופס התחייבות של המבטח הרפואי (קופת חולים- טופס 17) וניירת נוספת נדרשת.

ביום התור מתבצעת קבלה טלפונית, ולאחריה מקבל המטופל הודעת סמס עם קישור לשיחת וידאו עם הרופא במרפאה. כאמור רצוי להכין חומרים רפואיים שהרופא המטפל עשוי לדרוש לקיום מפגש מיטבי.

בתום הפגישה הרופא מתעד את הבדיקה והמטופל יקבל העתק מהגיליון הרפואי בדוא"ל או בפקס באופן מאובטח. בהתאם לצורך יוזמן המטופל לביקורת המשך.

איך ניתן לפנות ואילו מרפאות פועלות בדרך זו?

כאמור, מדובר בשירות שמוצע לאחר שהמטופל קבע תור, או כהמשך מעקב, שהיכן שניתן לבצע מרחוק (כמו מרפאות הריון בסיכון, אנדוקרינולוגיה, פסיכיאטריה, חלק ממרפאות המעקב של הילדים ואחרים) השירות כבר פעיל בחלק מהמרפאות באופן טלפוני, ובחלק גם באמצעות שיחת וידאו.

מידע נוסף, נמצא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי, וכן ניתן ליצור קשר במוקד זימון תורים 04-7744252.

 

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button