חדשותנדל"ן

מסתמן: מועצה אזורית חוף הכרמל תגיש ערר נגד אישור תכנית המתאר לקיסריה

לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את רוב ההתנגדויות ואישרה את תכנית המתאר: המועצה מערערת על התכנית הכוללת הרחבה מאסיבית ובצפיפות של יחידות דיור למגורים

המועצה האזורית חוף הכרמל מתכוונת להגיש ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה כנגד תכנית המתאר הכוללנית לקיסריה. מחר (יום שני ה-7.12) תדון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנושא לפני העלתו לאישור מליאת המועצה הקרובה, כאשר מועד אחרון להגשת הערר הוא ה-15 בדצמבר.

כזכור, לאחרונה אושרה תכנית המתאר הכוללנית לקיסריה על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, תוך דחיית רוב ההתנגדויות שהוגשו לה על ידי ועד התושבים, מועצה אזורית חוף הכרמל והחברה לפיתוח קיסריה.

המועצה גיבתה את הוועד המקומי בהתנגדויות הנוגעות לצפיפות יחידות הדיור למגורים, קצב הבנייה והגדלה משמעותית של בנייה בשכונות הוותיקות ובמתחמים חדשים. הוועדה המחוזית, כאמור, דחתה את ההסתייגות שהוגשו לה לגבי בנייה בשכונות הוותיקות ובניית שכונות חדשות.

על פי תכנית המתאר, במתחמי מגורים חדשים צפיפות יחידות דיור ממוצעת תהיה לפחות 5 יחידות דיור לדונם ובשכונות הקיימות 3-4 יחידות דיור לדונם. על פי נספח "בינוי צפיפות" במספר אזורים מוצעת הגדלה של הצפיפות ל- 4.5 יחידות, 5 יחידות ו-6 יחידות דיור לדונם.

כך מסבירה זאת התכנית: "לטובת ניצול יעיל של הקרקע, במתחמי מגורים חדשים – צפיפות יחידות הדיור הממוצעת תהיה חמש יחידות דיור לדונם לפחות. בשטחי מגורים חדשים הנמצאים בתוך מתחמי המגורים הקיימים תהיה הצפיפות הממוצעת 4-3 יחידות דיור לדונם". המשמעות היא שבמתחמים החדשים ייבנו דו־משפחתיים, תלת־משפחתיים וגם דירות בבניינים של עד ארבע קומות וחצי. ובשכונות הקיימות ייבנו דו-משפחתיים ותלת־משפחתיים.

בניתוח לפי חלוקה לשכונות, הרי שבשכונות הצפוניות של קיסריה (2,3,4,5,6,7,8,10), ובעיקר בלב שכונה 8, עתידות להיבנות 126 יחידות דיור, בצפיפות של 3-4 יחידות דיור לדונם וחלקן בצפיפות של 5 יחידות דיור לדונם. המועצה והוועד ביקשו להפחית את הצפיפות ל-3-2 יחידות דיור לדונם.

בשכונות חדשות, שעתידות לקום ליד מגרשי הגולף (מתחם למגורים חדשים בקיסריה, מתחם 17) ובהן – 1,380 יחידות דיור, הצפיפות גם כן היא של 5 יחידות לדונם. המועצה ביקשה להפחית ל-4 יחידות לדונם. כאמור, ההתנגדויות לא התקבלו על ידי הוועדה.

הסבר הוועדה באישור התכנית: "הצפיפות המוצעת כיום בתכנית נמוכה יחסית למגמות הציפוף העתידיות לאור הגידול באוכלוסייה הצפוי במדינה ולמדיניות מינהל התכנון".

תכנית המתאר לקיסריה פורשת חזון תכנוני ליישוב עד לשנת 2035, מבוססת על ההנחה כי צמיחת האוכלוסייה בקיסריה תגיע עד אז ל- 12,500 נפש, כלומר הגדלה של פי שתיים ממספר התושבים כיום. המשמעויות בתכנית הן תוספת של כ- 1,600 יחידות דיור, תוך הגברת צפיפות הבינוי, זאת בנוסף לכ-2,500 יחידות המאושרות כבר היום. סך הכל, מדובר בתוספת של 4,152 בתים למגורים ב-15 השנים הבאות. 

התכנית משרטטת גם "מרחב נפרד של תיירות מורשת המלווה בדופן מסחרית תיירותית" באמצעות תוספת של 670 חדרי מלון (2,740 בסך הכל בנוסף לאלה המאושרים) ו-5,000 מ"ר שטחי מסחר. על פי התכנית, יוקם מערך שירותי תיירות בזיקה לחוף הים, תבוצע תוספת יחידות אחסון מלונאי באזור מלון דן ויבנה מתחם דרומי לכפר נופש ולקמפינג.

  

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button