חדשותקהילה

נלחמים בהשתלטות המסחרית על חוף האקוודוקט בקיסריה

תושבי קיסריה שומרים על החוף פתוח לכולם ומשחררים אותו מתופעת הזולות המסחריות

הסרת הגבלת הקורונה מהים ומזג האוויר החם משכו אלפי רוחצים בסופי השבוע האחרונים לחופי האזור. הבילוי המשפחתי המענג לווה השנה ברמה גבוהה של הפרות חוק וזלזול ברוחצים ובסביבה. פקחי המועצה האזורית חוף הכרמל ושוטרי משטרת ישראל נדרשו להתמודד עם נהיגה אסורה בחוף, מסיבות המוניות במאהלי ענק מסחריים, הקמת זולות במקומות אסורים והשארת כמויות בלתי נתפסות של זבל ולכלוך.

במבצע אכיפה שגרתי בחופי קיסריה, שדות ים ואולגה בחדרה בשבת (6.6) רשמו שוטרי תחנת חדרה 35 דוחות נהיגה בגין נסיעה אסורה על החוף תוך פגיעה באיכות הסביבה, ביצעו למעלה מ-20 בדיקות נשיפון ושפכו 17 בקבוקי אלכוהול.

מבצע אכיפה משטרתי בחופי קיסריה

בתוך כך, בחופי קיסריה מוקמים בשבועות האחרונים מאהלים מסחריים גדולים, המשמשים ללינה, שהייה ממושכת ומסיבות. כך דיווחו יו"ר הוועד המקומי קיסריה, ליאור בר, והעומד בראש ועדת הביטחון של הוועד, אלי רוט, בישיבה החודשית של הוועד שנערכה השבוע (7.6).
לדברי רוט, ביום שישי האחרון, הוקמה דרומית לחוף הזהב (קיבוץ שדות ים) סוכת צל ענקית תחתיה הוקמו אוהלים. פקחים שהגיעו למקום נתקלו בהתנגדות עזה של השוהים להתפנות ולפרק את המאהל והאירוע הידרדר כמעט עד לכדי אלימות. כוחות משטרה נקראו לעזור ורק כעבור כארבע שעות הסתיים בהצלחה מבצע הפינוי.

ליאור בר: ״אם נרים ידיים בתוך חודש נהייה מדמנת זבל״

יוזכר כי בחופי קיסריה חל איסור להקים אוהלים מסחריים וכי פקחי הרשות מסיירים, מפרקים ומחרימים מאהלים מסוג זה. כמו כן, על פי המועצה האזורית חוף הכרמל – אסורה נהיגה ברכב מכל סוג על החוף בקו ה-100 מטרים. העוברים על החוק צפויים לקנס בין 500 ל-1000 שקלים ובמקרים מסוימים אף לשלילת רישיון.

ועד קיסריה מקדם, בימים אלה, הקמת יחידת מתנדבים המורכבת תושבי קיסריה, שיסייעו באכיפה בחופים. לדברי בר, "אם נרים ידיים, בתוך חודש נהיה מדמנת זבל. צריכים לפעול בעניין באפס אחוז של פשרות. אני רוצה להביא לתודעת כלל הציבור שאסור ואי אפשר להקים מאהלים בחופי קיסריה".

כתבות בנושא

תגובה אחת

  1. מה לגבי זולות לא מסחריות?! זולות של תושבי קיסריה, של חיילים שרוצים לבוא ולהנות מהחוף של כולנו בסופי שבוע אחרי תקופה ארוכה מאוד בבסיס. ללא רכבים על החוף וכמובן תוך שמירה על הניקיון. איפה החוקים המדוייקים? נראה שאין לאף אחד מושג והפתרון הכי קל זה לפנות את כולם ולחלק דוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button