חדשותקהילה

ההורים נלחמים בקורונה – הילדים מתרגלים רפואה

בזמן שההורים ב"חזית" עסוקים במיגור נגיף הקורונה - הילדים מתרגלים הנשמה בחולה קורונה. נשמע בדיוני? – תתפלאו! זה בדיוק מה שקורה בימים אלו במסגרת פרויקט של מחנה מדעי ייחודי לילדי העובדים במרכז הרפואי הלל יפה. הפרויקט הוא פרי יוזמה משותפת של עמותת הידידים של בית החולים, המרכז לחינוך טכנולוגי- הטכנודע בחדרה והנהלת בית החולים

עדי, מיכאלה, יהלי, סשה ויונתן עומדים בחדר הסימולציות של המרכז לחינוך טכנולוגי בחדרה – הטכנודע, ויחד עם בני קציר, מדריך במקום, עסוקים בהנשמה לבובת תרגול ש"חולה בקורונה". הם רק בני 7 עד 12, אבל המציאות של נגיף קורונה היא מציאות שנכנסת אליהם הביתה לא רק דרך הטלוויזיה, אלא גם בדיווח ישיר מהוריהם, עובדי המרכז הרפואי הלל יפה.

אמא של עדי, היא ד"ר קרינה זילבר, שמנהלת את המחלקה לזיהומיות ב', המחלקה שנפתחה באופן ייעודי לטיפול בחולי קורונה. אמא של סשה, ד"ר נינה אבשוביץ, מנהלת מחלקה פנימית ד', שמטפלת במי שחשודים לקורונה. האבות של יהלי ושל מיכאלה ואמא של יונתן הם חלק מהצוות המנהל, שכבר למעלה מחודש וחצי עסוק בלוגיסטיקה המורכבת הנדרשת בימי קורונה.

יחד איתם לומדים ילדים של עובדים ממגוון התפקידים והמקצועות בבית החולים, אשר המחנה המדעי הוקם במיוחד עבורם ומטרתו חינוכית ולימודית, אבל גם הפגתית. הילדים לומדים ונהנים, וההורים רגועים מהמסגרת החינוכית המעניינת.

מרעיון למציאות, תוך ימים ספורים

חוקרים את כל מה שמתחת למיקרוסקופ

הרעיון למחנה הייחודי עלה בשיחה של ד"ר גדי מדור, מנכ"ל הטכנודע בחדרה עם מר משה מורג, יו"ר עמותת הידידים של "הלל יפה", ליצור מסגרת ייחודית, לילדי העובדים ב"הלל יפה", אשר נחשבים ככוח עבודה חיוני בימים אלו.

מר מורג, קיבל את ברכת הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה לפרויקט, ובשם עמותת הידידים, גייס את המקורות הכספיים על מנת לממש את הרעיון. יחד עם ד"ר גדי מדור נבנתה תוכנית לימודית, שמאפשרת לימודים מדעיים בצורה חווייתית ומעניינת בימים בהם בתי הספר אינם פועלים כסדרם. חלק מהתוכנית כוללת, כאמור, סימולציות רפואיות שונות במתקנים של הטכנודע, הכוללים בין היתר מעבדות מחקר, ניסויים בחומרים כימיים שונים, ו"הדובדבן שבקצפת" – סימולטורים ממוחשבים, המדמים בדיוק כיצד הוריהם מצילים חיים ב"הלל יפה". כל זה בליווי הצוות המקצועי של הטכנודע, שחזר, זמנית, מחופשה ללא תשלום לטובת הפרויקט.

למחנה נרשמו כ- 40 ילדי עובדי בית החולים בגילאי כיתות א' עד ו', אשר בשבוע הקרוב ייהנו מחוויה מדעית ייחודית במסגרת יומית מלאה (מ8:00 ועד 16:00). יצויין, כי ההורים עצמם משתתפים בעלות סימלית, וכי הפרויקט מתקיים במסגרת מותאמת  לימי קורונה", דהיינו בהתאם לכל ההוראות של משרד הבריאות לעניין.     

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button