חדשותספורט

ילדים זהב

מדליות זהב לרוי הילל בן 17 מקיסריה ודניאלה פלג בת 15 מבית חנניה בתחרות שייט על גלשן העתיד 

רוי הלל, בן 17 מקיסריה, תלמיד כיתה י״א בבית הספר המשותף, שייט מבטיח ומוכשר, ממשיך לצבור הישגים ומתקדם לעבר היעד הנכסף – התמודדות באולימפיאדת 2024 בפריז.

בשנים האחרונות זכה רוי, המתאמן במועדון השייט הפועל שדות ים, בתארים בינלאומיים נחשבים ובראשם אלוף עולם עד גיל 17 בגלשני ביק 7.8. אתמול לקח מקום ראשון בתחרות שהתפרשה על פני יומיים (שישי-שבת 5-6.6) בשדות ים, תוך שהוא גובר על גולשי הסגל האולימפי הבכירים, המתאמנים בימים אלה לאולימפיאדת טוקיו 2021. רוי ניצח בגברים והקדים את חבריו למועדון, יואב כהן, יואב עומר ואת שחר צוברי, שייט מנוסה ומעוטר.

הגולשת דניאלה פלג, בת 15 מבית חנניה, המתאמנת אף היא בשדות ים, סגנית אלופת העולם לנוער בעבר, זכתה אף היא לניצחון מרשים כשכבשה את המקום הראשון בנשים, כשהיא מקדימה את מאיה מוריס, נעמה גזית ונגה גלר.

התחרות, שנערכה בסוף השבוע האחרון בשדות ים, נחשבת ליריית זינוק של השייט הישראלי לקראת אולימפיאדת פריז 2024. זו הייתה פעם ראשונה בישראל בה התמודדו השייטים עם גלשני הפויל והקייט פויל, דגמים אולימפיים חדשים, שישולבו בפריז ויחליפו את הדגם הנוכחי ה- RSX, העתיד עדיין לשמש את הגולשים האולימפיים באולימפיאדת טוקיו 2021.

במילים אחרות, במסגרת התחרות בסוף השבוע, התנסו גולשים ישראלים צעירים ובכירים באתגר תחרותי שונה בדגם שהבכורה שלו תוצג למבחן באולימפיאדת 2024 בפריז. התוצאות מרמזות על כך שלצעירים יש יתרון בהסבה לדגם החדש הנחשב אקסטרימי יותר.

פעם ראשונה בישראל בה התמודדו השייטים עם גלשני הפויל והקייט פויל, דגמים אולימפיים חדשים
צילום ריקה נברי

"לקראת אולימפיאדת פריז החליפו את הדגם האולימפי, ובסוף השבוע הייתה תחרות ראשונה בישראל בדגם החדש, שחיכיתי לו ואני אוהב אותו", אומר רוי.

לדבריו, בינתיים הוא עדיין מתאמן בנבחרת הנוער, אך שואף בהמשך השנה להצטרף לבוגרים. הניצחון שהשיג בשבת יסייע לו מאוד להגשים מטרה זאת. על התחרות הייחודית שחווה, הוא מספר: "15 גולשים התמודדנו במשך יומיים, כל יום היו לנו ארבעה שיוטים, תחרות מאתגרת, כי היו רוחות חזקות, אבל הצלחתי להתגבר ולהגיע למקום הראשון". רוי סבור שהחלפת הדגם תעזור לו לצבור הישגים ולהתקדם לעבר המטרה הגדולה – מדליה באולימפיאדת פריז. כך הוא מסביר: "גלישה על דגם חדש מאוד עוזרת לי, כי לוותיקים יש יותר ניסיון בדגם הוותיק ה- RSX. עכשיו, כולם מתחילים מאפס, באותה נקודה, וכולנו צריכים לצבור ניסיון יחד".

למי שלא עקב, תזכורת: בגלל וירוס הקורונה, נדחתה אולימפיאדת טוקיו מיולי 2020 והיא תתקיים בבירה ביפן בקיץ 2021.

עתיד זוהר

רוי הגיע לתחום הגלישה יחד עם אביו, חובב ים וגלישה, שהביא אותו לים מגיל צעיר וכלשון הקלישאה "זרק אותו למים". הוא החל בגלישת גלים ובהמשך עבר לגלשן רוח. "התאהבתי בים", הוא משחזר. מאז צבר רוי אלפי שעות ים באימונים ותחרויות, כולל אליפויות בינלאומיות נחשבות.

מאמניו – שחף אמיר ועודד אושר, גאים בהישגיו. עודד מציין שרוי ודניאלה הם מתמודדים מובילים לתחרויות בינלאומיות חשובות בעתיד.

דניאלה פלג. צילום משה מנגן

דניאלה פלג, תלמידת כיתה י' בבית הספר המשותף, הלומדת במגמות ימאות וניהול עסקי, מדגישה אף היא שהיא אוהבת את דגם הגלשן האולימפי החדש. "אני מאוד שמחה על המעבר. יצא לי להתאמן על הגלשן החדש לפני שהוא הגיע לארץ ומצאתי אותו יותר אקסטרימי, כיפי ומהיר", היא אומרת.

על התחרות שנערכה בסוף השבוע בשדות ים, מסכימה דניאלה שהייתה מאתגרת. "הגיעו מתחרים מכל הארץ, שאר הבנות שהתמודדו היו מאוד טובות, חלקן היו מעל גיל עשרים, אבל הצלחתי ביומיים האלה לגבור ולנצח". 

דניאלה החלה להתאמן בשיט בכיתה ד'. "שמעתי על קייטנה בשדות ים, אני גרה בבית חנניה, ממש קרוב, הלכנו כמה חברים, התאהבתי בתחום ונשארתי". היא נכנסה לשגרת אימונים וככל שהתמקצעה גברו הדרישות. בשנים האחרונות היא מתאמנת בין חמישה לשבעה אימונים בשבוע וארבעה אימוני כושר. לדבריה: "זאת השקעה אדירה, אבל שווה את זה. לפעמים צריך לוותר על חברה, אבל עם השנים לומדים לשלב בין הכל".

ההשקעה אכן משתלמת ודניאלה, למרות גילה הצעיר, כבר נושאת בכמה תארים בינלאומיים; אלופת אירופה בדגם ביק 6.8 עד גיל 15 וסגנית אלופת עולם ביק 7.8 עד גיל 17. החלום הגדול שלה, איך לא, הוא ״להגיע לאולימפיאדה ולזכות במדליה".

הישגים נוספים בתחרות בשדות ים נרשמו בנוער: אייל בנתאי משדות ים ומיקה כפרי ממכמורת, זכו בזהב.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button