חדשותקהילה

 טיול בחוף הים בקיסריה הסתיים במות הכלבים

האם ייתכן כי דגי ״אבו נפחא״ מתים על החוף הם הגורם למותם של כלבים המטיילים על חוף הים בקיסריה ובגעש

בעלי כלבים מדווחים בשבוע האחרון כי כלביהם חלו וחלקם מתו, ככל הנראה, הורעלו, בעת טיול בחוף מול קיסריה. נודע כי שני כלבים בריאים מתו מיד עם חזרתם מהטיול. על פי דיווח של תושבת קיסריה, היא טיילה עם כלביה אתמול ב"חוף הפרה" (בין קיסריה לכפר ג׳סר א זרקא). מיד לאחר הטיול החלה כלבתה להקיא וכעבור שעה מתה. שתי גורות שהיו עימה החלו אף הן להקיא, אך היא הספיקה לקחת אותן לבית חולים ווטרינרי ולהצילן. בבית החולים איבחנו כי הן מתו מהרעלה.

וכך היא מספרת: ״הלכתי לטייל עם הכלבים שלי בים וכשחזרתי אחת מהכלבות התחילה להקיא, אחרי שעה היא מתה תוך דקה שתיים. כעבור שעה גם 2 הגורות שלי החלו להקיא וישר לקחתי אותן לבית חולים, שם אבחנו את זה כנראה כהרעלה, אחת יצאה מכלל סכנה והיא בבית והשניה עדיין מאושפזת, אבל כבר מרגישה יותר טוב. בימים אלו תצאו עם כלבים עם זמם או תימנעו מלהגיע איתם לאזור חוף האקוודוקט בקיסריה״.

הגורים שחלו ונותרו בחיים

תושב קיסריה נוסף, דיווח לפני עשרה ימים, כי כלבת המשפחה, בת שנתיים, בריאה ונמרצת, מתה באופן פתאומי לאחר טיול על חוף הים – בדיונות מול חוף הפרה לשכונה 5 בקיסריה. "היא הרגישה מצוין ופתאום השתטחה ולא זזה יותר", כך סיפר.

הכלב שמת בעת טיול בים

בתוך כך דווח על ידי תושבים, כי דרומית לחוף הרחצה דור נחשולים נמצאו דגים ארסיים מתים. הרשויות החלו בפינויים ונלקחו דגימות מהדגים לצורך בירור סיבת התמותה. ככל הנראה מדובר בדג הנקרא ״אבו נפחא״, שם שמקורו בערבית ובעברית ״לגינון נודד״, רעיל ומסוכן מאוד לבני אדם ויצורים חיים, השייך למשפחה של דגים המכילים רעלן שעובד על מערכת העצבים המרכזית וההיקפית, ואכילה מהדג עלולה להביא לשיתוק ולמוות.

הדג נפוץ בעיקר באזור חיפה והקריות, שם נוהגים דייגים רבים, אשר מעלים אותו ברשת, להוציא אותו מהים ועם כל הצער שבמעשה, לגרום למותו, שכן מדובר בדג פולש, המגיע מתעלת סואץ, הגורם נזקים איומים לדגה, לאלמוגים והורס את כל אשר הוא נתקל בו בדרכובעולם נחשב הדג למעדן, אולם בשל רעילותו ישנם שפים בודדים ברחבי העולם אשר המתמחים בהכנתו. ביפן מתים מעל 60 אנשים מדי שנה כתוצאה מטיפול לא נכון בדג המסוכן.

דג אבו נפחא

חשוב לציין, כי שחייה או נגיעה בדג אינה מסוכנת, וכך למעשה, כל עוד לא אכלתם את הדג, לא נשקפת סכנה לחייכם, יחד עם זאת רצוי להיות מודעים למראהו החיצוני כדי להימנע מטעויות בזיהויביליתם בים ונתקלתם בדג במהלך צעידה? אל תגעו בו והרחיקו את בעלי החיים שלכם מהאזור, בוודאי ובוודאי אל תתנו להם לאכול אותו. אם דגתם במקרה את הדג שבתמונה, היזהרו לא לטעות ולא להכניסו לצלחת שלכם.  

מעדויות של בעלי כלבים נוספים, עולה כי הבעיה אינה רק בחוף קיסריה ויתכן ומתחזק החשש שהיא אכן קשורה לדגים מתים שנפלטו לחוף: ״ גם הכלבה שלי מתה בשבוע שעבר אחרי טיול על החוף בגעש. היא הייתה בריאה לחלוטין ודקות אחרי העליה מהחוף מתה. על החוף היו זרוקים דגים מתים בכמות חריגה מהרגיל״.

בעלי כלבים: הימנעו מלצאת עם הכלבים לחוף הים או צאו עימם עם זמם (מחסום לפה).

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button