חדשותנדל"ןקהילה

מי יגן על הבית שלי?

בית המשפט התערב השבוע לטובת תושבי כפר סירקין. האם הוא יגן גם על תושבי קיסריה מפני השתוללות הבנייה ביישוב ופרץ הנדל״ן?

האם בית משפט יכול להתערב ולהגן על תושבי קיסריה מפני תכניות בנייה מגלמוניות ודורסניות המאושרות על ידי ועדות התכנון? האם הוועד המקומי של קיסריה יערב את בתי המשפט בהגבלת התכניות השונות לפיהן בקיסריה ייבנו אלפי יחידות דיור בשנים הבאות?
שימו לב לתקדים הבא.

השבוע, החליט בית המשפט המחוזי בלוד להגביל תכנית לבניית כ-8,500 דירות חדשות באזור כפר סירקין. פסיקת בית המשפט ניתנה במסגרת עתירה מנהלית שהגישו תושבי האזור, שהתנגדו באופן נחרץ לתכנית וטענו, כי קודמה ללא שיתוף הציבור וללא התייחסות רשויות התכנון לפגיעה שתיווצר באיכות חייהם עקב הבנייה המאסיבית.

בית המשפט קבע, כי העירייה תוכל לעצור את מתן היתרי הבנייה לדירה ה-2,701 ולעכב את התקדמות הבנייה במתחם סירקין אם לא ימצאו פתרונות מספקים לגידול הניכר באוכלוסייה. 

התכנית אמורה להביא לגידול של כ-8,500 דירות חדשות בשטחי המחנה הצבאי המתפנה ועל שטחים חקלאיים.

יוזכר, כי לפי תכנית המתאר לקיסריה שאושרה החודש, ביישוב המונה כיום כ-6,000 תושבים, עתידות להיבנות עד לשנת 2035 למעלה מ-4,000 יחידות דיור שיכפילו את מספר התושבים בו. בבנייה מחוץ לשכונות קיימות, עתידה לקום שכונת מגורים חדשה ליד שכונת הגולף עם 1,380 יחידות דיור.

ידוע גם, כי יזמית התכניות, החברה לפיתוח קיסריה, לא המתינה לאישורה הסופי של תכנית המתאר בוועדה המחוזית והיא מקדמת במרץ לאורך מספר חודשים תכנית בנייה למגורים במועדון הגולף. התכנית עתידה לשלב מתחם מלונאי ומגורים – 150 יחידות אכסון מלונאי, 100 יחידות דיור ושטחי מסחר.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button