חדשותקהילה

מזגזגים ומאשימים אחרים

אמש פרסמה החברה לפיתוח קיסריה, המנהלת את היישוב, בעמוד הפייסבוק שלה כי ״אנו חוזרים להפעלת שערי היישוב במתכונת מלאה 24/7״, היום מפרסמת החברה ״החפ"ק אינה ׳סוגרת את קיסריה׳

אמש ה-30.7.20 פנה הוועד המקומי קיסריה, בראשותו של ליאור בר, לחברה לפיתוח קיסריה (חפ״ק), בדרישה לאכוף את תקנות הקורונה, לאור מספר הנדבקים העולה מדי יום. במסגרת זו נדרשה החפ״ק על ידי הוועד הסטטוטורי של קיסריה להציב שומרים בכניסות השונות ליישוב ולהוריד את המחסומים. אמצעי זהירות אלה היו מיועדים, על פי תפיסת הוועד, לרווחת התושבים וכהגנה על בריאותם.

עמדות הבידוק בכניסה ליישוב פתוחות
צילום: חדשות קיסריה

החפ״ק נאותה לבקשת הוועד ופרסמה בעמוד הפייסבוק שלה את ההודעה הבאה: ״היום התקיימה הערכת מצב עקב התחלואה בקיסריה ובישובי הסביבה. בהערכת המצב, שנערכה בהשתתפות נציגי הוועד המקומי, ועדת הביטחון, נציגי המועצה, מנהל אגף הביטחון בחברה, בראשותו של ראש מנהלת היישוב, לצורך יישום הנחיות משרד הבריאות והנחיות המועצה לסגירת יישובים, אנו חוזרים להפעלת שערי היישוב במתכונת מלאה 24/7״.

מיד עם פרסום ההודעה החל דיון כלל ארצי של בעד ונגד ברשתות החברתיות ב״כוונתם האמיתית״ של הוועד המקומי והחברה לפיתוח קיסריה. לדעת המקטרגים על ההחלטה, לא מדובר כאן בצעד בריאותי לגיטימי, אלא דווקא בהתנגדות בלתי לגיטימית ובלתי דמוקרטית להפגנות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המתקיימות בימי שישי ושבת, זה השבוע השני, בשני מוקדים בקיסריה: בכניסה לרחוב הדר – הרחוב בו מתגורר ראש הממשלה, ובשדרות רוטשילד בסמוך למוזיאון ראלי.

בכניסה לקיסריה
צילום: חדשות קיסריה

נראה, כי הלחץ הציבורי על החברה לפיתוח קיסריה ועל העומד בראשה, מיכאל כרסנטי, גבר והניע אותה לסגת מהחלטתה אמש. בחלוף 24 שעות בלבד, מיהרה החפ״ק לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה ובהודעת וואטס אפ אישית אשר נשלחה לכל תושב בקיסריה את ההודעה הבאה: ״החפ"ק אינה ׳סוגרת את קיסריה׳ ובוודאי שאינה נוקטת שום עמדה פוליטית… החפ"ק נענתה לבקשת הוועד והסכימה להגביר סיורים ועמדות נייחות על מנת לוודא שהבאים בשערי היישוב עוטים מסכה – כנדרש היום בכל מתחם, קניון או שכונה בישראל. הא ותו לא״.

בכניסה לקיסריה
צילום חדשות קיסריה

לא רק זאת, אלא שהחפ״ק אף מפנה אצבע מאשימה כלפי גורמים נסתרים, פוליטיים או אחרים המציגים, על פי תפיסת החפ״ק, מציאות שאינה נכונה לתועלתם האישית: ״בשבועות האחרונים יש לצערנו גורמים בקיסריה המנסים לזכות ב-׳5 דקות התהילה׳ שלהם ע"י השחרה של היישוב המדהים שלנו ועיוות כל מעשה או החלטה. מי שלא מכיר את המציאות, מקבל את הרושם שנגזר עלינו לגור במחנה פליטים אלים ומוזנח. ומאמש, גם כזה שמתנהל… ע"פ גחמות פוליטיות״.

מערכת חדשות קיסריה העבירה להתייחסות החברה לפיתוח קיסריה את השאלות הבאות: 1. האם החפ״ק שינתה את החלטתה מאמש בגלל לחץ תקשורתי? 2. האם החפ״ק פועלת בניגוד להחלטת הוועד המקומי הסטטוטורי של היישוב? 3. למי בדיוק מתכוונת החברה כשהיא מפנה אצבע מאשימה כלפי ״גורמים המחפשים את 5 דקות התהילה שלהם״ – אם יש גורמים כאלה, ודאי החברה יודעת גם את שמם?

מהחברה לפיתוח קיסריה לא נמסרה תגובה.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button