ביטחוןחדשות

מי מאיים על החברה לפיתוח קיסריה?

בפעם השנייה תוך פחות משבוע, הוצמד מטען חבלה לדלת האחורית במרכז המכירות של החברה לפיתוח קיסריה

בליל שני ה 10.8.20 הזעיק מוקד הביטחון של החברה לפיתוח קיסריה, שהבחין באמצעות מצלמות בתנועה חשודה, כוחות משטרה למרכז המכירות ברחוב נגה בשכונת הגולף (13). החשש – מטען חבלה, שהוצמד לדלת הזכוכית בחלקו האחורי של המבנה. מדובר באירוע שני מסוג זה, הראשון התרחש בשלוש לפנות בוקר פחות משבוע.

חבלן משטרתי נקרא לטפל במטען
צילום חדשות קיסריה

לרחוב הקטן והשקט בכל שעות היום ובמיוחד בעשר בלילה, שתוך דקות ספורות נראה כמו זירת פשע, זרמו כוחות רבים: לוחמי אש, ניידות משטרה, חבלן, זיהוי פלילי וניידת מד״א. הרחוב נסגר לתנועה באמצעות ניידות משטרה שסגרו את כל הצמתים של רחוב נגה ומחצית מרחוב השמיים, תושבים, הגרים בסמוך למרכז המכירות, התבקשו להתפנות מבתיהם ולהתרחק מהמקום.

ניידת זיהוי פלילי מחפשים ממצאים בזירת האירוע
צילום חדשות קיסריה

 המטען, שהיה אמור להיות מופעל באמצעות טלפון סלולרי, נוטרל על ידי החבלנים בשעה 23:00 לערך. רק לאחר שכוחות המשטרה וידאו שהאזור אינו מסוכן עוד, הורשו התושבים לשוב לבתיהם. למרבה האירוניה, זה היה יומה הראשון של משפחה שעברה לגור בביתה החדש. בני המשפחה ושכנים אחרים הביטו בתדהמה בשוטרים, תוך שהם שואלים בתמיהה מי ירצה להצמיד מטען חבלה למבנה בבעלות החברה לפיתוח קיסריה? ולמה החברה אינה מעדכנת את התושבים, הגרים בסמוך על אירועים פליליים חוזרים ונשנים, שעלולים לסכן את חייהם ורכושם? כאשר שאלו התושבים את השוטרים ואת נציגי הביטחון של החפ״ק תשובתם הייתה כי ״מדובר בחפץ חשוד״.

מרכז המכירות מאחור, שוטרים מחפשים ממצאים
צילום חדשות קיסריה

כעשרה שוטרי יחידת הבילוש והזיהוי הפלילי נותרו בשטח במטרה לאתר ממצאים שיפתרו את התעלומה מי הטמין מטען חבלה במשרד המכירות של החברה לפיתוח קיסריה? ובעיקר למה?

קצין הביטחון של החברה לפיתוח קיסריה ושוטרים בזירת האירוע
צילום חדשות קיסריה

לאחר החשיפה בחדשות קיסריה: החברה לפיתוח קיסריה חושפת את שהיה ידוע לה כבר לפני ימים אחדים

ביום שלישי בבוקר ה11.8.20 מיהרה החברה בפעם הראשונה, ולאחר שהסתירה מהציבור את אירוע המטען הראשון, שאירע אך לפני ימים ספורים, לשגר הודעת וואטס אפ מרגיעה, כביכול, לכלל תושבי קיסריה. בהודעתה היא מפנה אצבע מאשימה כלפי מתחרה עסקי עלום שם של קבלן עבודות עפר ופיתוח עימו התקשרה בשכונת אור ים שבאור עקיבא. הספקולציות של החברה לפיתוח קיסריה מעלות את התהיות, הכיצד מתחריו של קבלן שעובד באור עקיבא בחרו דווקא במרכז המכירות בתוך היישוב קיסריה להצמיד שני מטעני חבלה? האם ״אות האזהרה״ העברייני הזה לא היה  מצופה שיקרה דווקא בכתובתה הרשמית והידועה – משרדי ובנייני החפ״ק בפארק התעשייה? מי העבריין שמכוון דווקא לעבר מרכז מכירות קטנטן ברחוב שקט במרכז היישוב? כמו כן עולה התהייה מדוע לא פרסמה החברה לפיתוח קיסריה, הגוף המנהל את קיסריה ואחראי לרווחת תושביה, אזהרה, לכל הפחות, לתושבי הרחוב, לא דווחה על המטען הראשון, שהונח רק לפני כמה ימים אחדים, אך מיהרה לשלוח הודעה ״מרגיעה״ לתושבים לאחר החשיפה של חדשות קיסריה?

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button