חדשותחינוך

אנרגיה מתחדשת בבית הספר קיסריה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ״א

פאנלים סולאריים הונחו על מבני הגגות במהלך הקיץ: פרויקט חשוב להתייעלות אנרגטית וחינוך לאיכות הסביבה

לקראת פתיחת שנת הלימודים הושלמה הנחת פאנלים סולאריים על גגות בית הספר קיסריה, זאת במסגרת פרויקט אנרגיה מתחדשת בהובלת מועצה אזורית חוף הכרמל.

מליאת המועצה אישרה זה מכבר הנחת פאנלים סולאריים על גגותיהם של כלל מוסדות הציבור במועצה, כאשר הראשון ליישום הינו בית-הספר היסודי בקיסריה.עבודות הנחת הפאנלים עלגגות בית הספר קיסריה ואולם הספורט הצמוד אליו החלו בחודש יוני. 

במסגרת הפרויקט, ינוצלו גגותיהם של כלל מבני הציבור בתחומי המועצה האזורית להנחת מערכות לייצור חשמל סולארי, בהיקף צפוי של כ-כ 3.3 מיליון וואט. עלותו המשוערת של הפרויקט הינה כ-10 מליון שקל, והוא ימומן בשיתוף מפעל הפיס. לפרויקט צפוי תזרים חיובי וההשקעה תוחזר בתוך כעשר שנים.

הפרויקט נעשה בליווי ושיתוף ועד ההורים והנהלת בית הספר קיסריה. יו"ר ועדת היגוי, אורלי סטרולוביץ',  מדגישה כי המעבר לפאנלים סולאריים יאפשר חינוך לשימוש באנרגיה מתחדשת ושמירה על הסביבה. "אנחנו מקדמים פרויקט לימודי סביב הנושא על-ידי התקנת יחידת הדגמה בחצר בית הספר באמצעותה ניתן יהיה לעקוב אחר כמות החשמל הסולארי שייווצר" אמרה והוסיפה כי תלמידים יוכלו להתחבר דרך אפליקציה המספקת נתוני הפקת החשמל מהמערכת הסולארית און ליין. "הכוונה היא ללמוד על היקף הפקת האנרגיה הטבעית בבית הספר, הבדלים בין עלויות ייצור חשמל בקיץ וחורף וכן הלאה. אנחנו רואים בשימוש בפאנלים סולאריים בבית הספר שליחות חשובה ומסר משמעותי לדור העתיד בנוגע למניעת זיהום אוויר, חיסכון כספי ושימוש חכם באנרגיה ירוקה. אנחנו מקווים שגם בתים פרטיים ואולי בתי עסק, ירצו לעבור לייצור חשמל באמצעות פאנלים סולאריים" הוסיפה.

ראש המועצה, אסיף איזק: "פרויקט האנרגיה הירוקה, יחד עם ההתייעלות האנרגטית בכל המועצה, הם מסוג הפרויקטים שיעמידו את המועצה שלנו בשורה אחת עם הקידמה ועם צו השעה – שהוא מעבר לאנרגיות ירוקות, ברות קיימא. הנושא הזה אינו עומד בפני עצמו, והוא חלק מתפיסה מועצתית רחבה שאנו מטפחים בתחומי הסביבה והקיימות. עשינו התקדמות משמעותית מאוד בתחום הזה בשנה וחצי האחרונות, ואני בטוח שזו רק ההתחלה."

חגי עטיה, גזבר המועצה אמר "אני שמח שהגענו לרגע שבו הפרויקט יוצא מהכח אל הפועל, והפאנלים הראשונים כבר מותקנים על הגגות. החשיבות של הפרויקט הזה מתבטאת גם בפן הירוק, הסביבתי, וגם בפן הכלכלי – פרויקט זה צפוי לאפשר למועצה, ביחד עם מנועי צמיחה נוספים, להרחיב את השקעותיה בחינוך בשנים הקרובות".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button