חדשותקהילה

תקציב מועצת חוף הכרמל לשנת 2021 אושר על ידי מליאת המועצה

מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל אישרה ברוב קולות את תקציב המועצה לשנה הבאה, שימשיך להציג גידול של כ 5% לעומת השנה שעברה

בישיבת המליאה השבוע (ב') הצביעו חברות וחברי המליאה בעד אישור תקציב המועצה לשנת 2021, שיעמוד בסה"כ על כ– 273.8 מיליון ש"ח ומהווה גידול של כ 5% מהשנה שעברה.

תהליך אישור התקציב החל כבר לפני חצי שנה, ובמסגרתו אושרה ראשית מסגרת התקציב. לאחר מכן הוצגו דו"חות תכנון מול ביצוע של שנת 2020 החולפת, והתקיים תהליך הפקת לקחת וכתיבת תכניות עבודה חדשות ל- 2021. לאחר שתכניות אלה אושרו במליאה בחודשים האחרונים, בישיבה האחרונה אושר התקציב עצמו.

מבט בספר התקציב מלמד, כי עיקר הנושאים בהם תתמקד המועצה בשנת הפעילות 2021 הם: יישום המלצות הוועדות האסטרטגיות והטמעתן במערכת החינוך ובתחומי התרבות ואיכות הסביבה; פיתוח מקורות הכנסה נוספים – אזור תעשייה ומסחר בעתלית, אזור נוסף בשיתוף עם זיכרון יעקב ואזור שלישי בשיתוף מועצת פראדיס; אנרגיה מתחדשת, כולל השתתפות במיזם ייחודי של משרד האנרגיה, בו משתתפות רק 12 רשויות מכל הארץ; שיפור השירות לתושב/ת; פיתוח וקידום החברה "כלכלית החוף"; בינוי אגף שירותים חברתיים וקהילתיים חדש; תכנון תב"ע למיר"ב, המרכז הקהילתי האזורי ועוד.

ההשקעה הישירה בתחומי החינוך, החברה והקהילה (אגף חינוך, מיר"ב, מוזה והאגף לשירותים חברתיים וקהילתיים) מסתכמת ב-130 מיליון שקלים, ומהווה למעלה מ 50% מתקציב המועצה הכולל.

חלוקת תקציב חוף הכרמל

יצוין, כי המועצה החליטה לקצץ 5% מתקציבה כבר בשנת 2020, וזאת כחלק מההיערכות הכלכלית לאור חוסר היציבות הפוליטי במדינה, שמתבטא באי-העברת תקציבים לרשויות המקומיות. הסכום שקוצץ הועבר לשנת התקציב 2021, שצפויה להיות שנה בה יורגשו בעוצמה השלכותיו הכלכליות של משבר הקורונה, ולא רק. אי לכך, החליטו במועצה כי אחוז 1 מתוך תקציב 2021 של המועצה יהיה מותנה, ויבוצע רק לאחר הערכת מצב שתתקיים לקראת אמצע השנה.

ראש המועצה אסיף איזק אמר כי "בסיומה של שנה שונה, משונה ובלתי-צפויה, בה התמודדו אזרחי העולם כולו וגם אנו כאן בישראל ובחוף הכרמל עם אתגרים בריאותיים, חברתיים וכלכליים, אנו מבקשים להציג לציבור  תקציב שנבנה בשיקול-דעת ובאחריות, תוך יצירת מוכנות למשימות שהצבנו בפני עצמנו כמועצה, כמו גם למשימות שאיננו יכולים לצפות מראש. משימתנו הייתה – ונשארה – להמשיך ולהצעיד את חוף הכרמל קדימה, תוך הישענות על ערכי המועצה ושיפור המענים לתושבות והתושבים, והיא מתבהרת ביתר שאת בתקופה זו של חוסר יציבות כללי.

אני מבקש להודות לגזבר המועצה, חגי עטיה וצוותו על הכנת התקציב. לחברי המליאה, לצוות המועצה, מנהלי ומנהלות האגפים והמחלקות, צוות העובדות והעובדים – תודה לכם על פעילותכם המסורה למען תושבי חוף הכרמל."

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button