חדשותחינוך

נעים להכיר: ילדי קיסריה פוגשים את משפחת רוטשילד

לקראת הפעלת מיצג מחווה למשפחת רוטשילד בפארק החרוב נערכים תלמידי כיתות ג׳-ד׳ להדריך את ילדי בית הספר והגנים ביישוב

מורשת משפחת רוטשילד מקבלת חיים במיצג חדש שהוקם בקיסריה, בפארק חרוב בשכונה 8. כדי להפיח בו יותר עניין ולהדק את הקשר של הילדים להיסטוריה של היישוב, הם ילמדו ויחוו את עברם בדרך ייחודית באמצעותו.
לאחרונה, החלו מועדון רוטרי קיסריה להכשיר את תלמידי כיתות ד' כ"שגרירים צעירים", שילמדו וידריכו את כיתות בית הספר וילדי הגנים סביב סיפורי מורשת של משפחת רוטשילד והקמת היישוב קיסריה. הילדים יהפכו מומחים לעניין, בליווי צמוד של אריאלה סגל, מייסדת מועדון רוטרי בקיסריה, שתוביל פעילות מגוונת ועשירה סביב המיצג כהשלמה
לשיעורי מולדת.
 
ילדי בי״ס קיסריה לומדים על מורשת היישוב בו הם גדלים
על המיזם המתהווה בשיתוף ועדת היגוי בית ספרית, הנהלת בית ספר קיסריה, הוועד המקומי, המועצה האזורית והחברה לפיתוח קיסריה, מספרת אריאלה סגל: "הכל התחיל מחלום שהפך למציאות. בוועד הקודם יזמנו הקמת מיצג מחווה למשפחת רוטשילד בפארק החרוב. בימים אלה, עוד לפני שהפרויקט הושלם, חשוב לנו להתחיל להדריך את ילדי קיסריה במיצג שחלק מההדרכה בו היא אינטראקטיבית ובעזרת אמצעים טכנולוגיים.
יחד עם מנהל בית הספר בחרנו תלמידים מכיתות ג' – ד והם אמורים ללמוד את העבר, ההווה והעתיד של משפחת רוטשילד. החל מימי ההתיישבות, העלייה הראשונה והשנייה, משואה לתקומה, הקמת מדינת ישראל, תרומת משפחת רוטשילד להקמת המדינה, וייסוד קיסריה כיישוב לדוגמה וכלה בפועלה היום ותרומתה בתחומי החינוך. זה הבסיס להדרכה שהם יעבירו, שתהיה בנוסף לעברית גם באנגלית ואולי בהמשך גם בצרפתית".
 
לדברי סגל, ההכשרה תאפשר לתלמידים להדריך קבוצות ילדים צעירים מקיסריה, כולל גני ילדים. בכיתות ה'-ו' יתבקשו התלמידים להעמיק את המחקר בנושא אחד מתוך מגוון תחומי העשייה של משפחת רוטשילד בארץ ביותר ממאה שנים.
"הרעיון הוא לחבר את ילדי קיסריה למקום בו הם גדלים, לשורשיו ולמורשת שלו. אני מקווה שבהמשך יצטרפו גם תלמידים מהאזור. המוטו שלנו לקוח מהמקורות: "מקום שלבי אוהב לשם רגלי מוליכות אותי".

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button