חדשותחינוך

תלמידי בית הספר ״קיסריה״ הצטרפו לפרויקט עולמי להנצחת הילדים שנספו בשואה

"אין פרפרים פה": ילדי היישוב יצרו עשרות פרפרים, המוצגים על קירות בית הספר היסודי, כחלק ממיזם עולמי לזכרם של מיליון וחצי ילדים שנספו בשואה

עשרות פרפרים אותם יצרו ילדי קיסריה, המקשטים את קירות בית הספר ״קיסריה״, מצטרפים למאות אלפים שיצרו ילדים אחרים בעולם במסגרת פרויקט הפרפרים.

הפרויקט יצא לדרך בקיסריה לפני כשנתיים, בהובלת המרכז הקהילתי, ועדת החינוך המקומית ובית הספר היסודי. למרבה הצער, הקורונה עיכבה את התקדמות התכנית, אך למרות שנה וחצי משובשות, חזרו התלמידים לעבוד במרץ על יצירת הפרפרים בחודשים האחרונים – בהם התנהלה שגרת לימודים, והפרויקט הגיע לקו הסיום.

מיזם הפרפרים הינו פרויקט חינוכי-אמנותי, שמשתמש בסיפורי השואה על מנת ללמד את הילדים והקהילה על הסכנות שבשנאה ובגזענות, לעודד התנגדות למקרים של חוסר צדק כלפי אוכלוסיות מסוימות וליצור עולם טוב יותר.

כ-600 בתי ספר בעולם הצטרפו כבר למיזם וחולקים את המסר החינוכי שבו. מטרת הארגון האמריקאי, יוזם הפרויקט, היא להגיע לכ- 1.5 מיליון פרפרים בעולם, להנצחת 1.5 מיליון הילדים שנספו בשואה.

הבחירה בנושא לפרויקט נובעת מהשיר "אין פרפרים פה בגטו", אותו חיבר המשורר היהודי פאול פרידמן בגטו טרזינשטאט בשנת 1942. המשורר נספה באושוויץ והשיר ששרד מבטא את הכמיהה לחופש ולצבע, שמייצג הפרפר והפך לסמל לחיי הילדים בטרזינשטאט ובשואה בכלל.

פרויקט הפרפרים כולל מפגשים חינוכיים בנושא השואה, מותאמים לגיל התלמידים, המועברים על ידי צוות בית הספר או מתנדבים מהקהילה. צביעת פרפרים מקרמיקה בכיתה, יחד עם ניצולי שואה או קשישים והצגת הפרפרים על קירות בית הספר או במקומות ציבוריים אחרים בקהילה.

כתבות בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button